  • Data: 2010-11-20 19:32:48
    Temat: Re: Palenie gałęzi i liści
    Od: Krystyna <k...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20-11-2010 o 09:21:32 Johnny <j...@p...pl> napisał(a):

    > Ja tam sie nie znam, bo ze wsi jezdem, i mnie palone gałęzie pachną
    > normalnym ogniskiem, a tłuszczyk z grilowanych kiełbasek też ma swój
    > urok, no i oczywiście wspaniale pachnie...

    Rozumiem, że na grillowym spotkaniu u znajomych nie przeszkadzają ci
    "rakotwórcze produkty spalania"?
    Mięso, wędlinę i inne grillowane przysmaki należy przyrządzać NA TACKACH
    LUB ZAWIJAĆ W FOLIĘ.
    "Grillowanie jest jedną z najlepszych obróbek technologicznych mięsa" bo
    część tłuszczu się wytopi i go nie zjemy. Natomiast " tłuszcz skapujący
    bezpośrednio na żar jest bardzo szkodliwy. Zetknięcie z węglem drzewnym
    powoduje, że tworzą się węglowodory aromatyczne, które unoszą się i
    osadzają na mięsie. Temu procesowi zapobiegają tacki do grilowania" - dr
    Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska z Instytutu Żywności i Żywienia.
    Pozdrawiam. K.