  • Data: 2014-07-12 12:02:29
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 10 Jul 2014 10:06:02 +0200, Ghost

    > Ważne, bo wtedy wiadomo czy pompa jest "zwykła", czy taka która dobrze
    > działa w innych warunkach niż te "zwykle" pompy pracujące z zakopanymi
    > rurkami. Czaisz bazę?

    Czaję bazę, że nie kumasz czaczy. Pompa nie jest specyficzna, tylko dlatego
    że tam pokazali -6 (czy nawet -10). Powietrzne działają, i producenci się
    tym wręcz chwalą, nawet przy -25. Kluczowe jest tutaj jak szybko się złoże
    *regeneruje* do ekonimicznych dla pompy wartości, a nie przy jakiej
    temperaturze pompa może pracować. Ziemne DZ, mając zaledwie -6, to już w
    zasadzie dramat -- bo tydzień bez pracy (jak nie więcej) będzie potrzebować
    na sensowną regenerację aby w sezonie grzewczym nie puścić właściciela z
    torbami. Dla powietrznej temperatura DZ na poziomie -25 nie stanowi
    problemu, bo za 8h może być -10 a za kolejne 12h może być +5. Podobnie z
    lodem, -6, jako że uzysk energii osiąga się z przemiany fazowej, to nie
    jest widocznie żaden problem, bo do następnego dnia się wystarczająco
    zregeneruje, a jak będzie słońce to nawet szybciej. Czy już pisałem, że
    pompa nie jest, bo i nie może być, jakaś specyficzna tylko jest zwykła,
    przeciętna?

    > Wg ciebie

    Jest ogólnym problemem postawienie w domu 580kg kloca (to tyle co kaszlak
    -- ciekawe czy ta PC ma kółka i jakie felgi), gabarytowo min. 3x większego
    niż pompa elektryczna (przeznaczyć na większe pom. gosp. łazienkę, czy może
    pokój gościnny?), dodatkowo generującego 15-20dB więcej (postawić bliżej
    sypialni małżeńskiej czy bliżej sypialni dzieci?). Komin na ew. "spaliny"
    gazowe, co ty stawiasz za największy problem, to akurat jest pikuś.

    --
    Pozdor Myjk