  • Data: 2019-07-08 20:02:41
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-08 o 17:26, Myjk pisze:
    > Mon, 8 Jul 2019 08:10:44 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Nono! Tylko nie od nasrania! Jak większość mam trzy połacie, co najwyżej
    Możesz dać 3 falowniki 1F, każdy podłączasz pod osobną fazę, do 2,5KW
    można bez problemu.

    Tu masz taki na mniejszy grid
    https://allegro.pl/oferta/falownik-inwerter-solarny-
    solax-x1-2-0-mini-8245060332

    moc 2kw, max nap 400V, to trochę bieda bo w zależności od panela to
    możesz podłączyć
    w szeregu max 7-8 bo cię max napięcie przy -25st nie puści.

    Są tańsze 1,65kw tylko nie wiem czy sprzedawca ma wszystkie papiery
    wymagane przez energetykę
    https://allegro.pl/oferta/inwenter-enfinity-1650tl-8
    250103751

    Rozrysuj sobie dach ile zmieścisz tam paneli bo może się okazać że na 2
    kw będziesz
    miał biedę zmieścić.

    > brak piątej klepki. ;P Miałem na myśli połączenie konkretnych połaci dachu
    > górnego i dolnego. Acz to chyba faktycznie bez sensu bo połacie "boczne" na
    > górnym dachu będą jednak mocniej doświetlone i znowu kiszka. Sam nie wiem
    Problemem jest że jak masz panel zasłonięty to przez niego przestaje
    płynąć prąd i cały
    łańcuch "staje", są panele z dodatkowymi diodami żeby zmniejszyć ten
    probvlem ale nadal on jest dlatego ważne jest rozmieszczenie tak gridu
    żeby był cały oświetlony.

    > jak to załątwić najlepiej. W każdym razie druty już zamówiłem i pociągnę
    > dla świętego spokoju żeby potem nie pruć.
    Albo rurę daj :) a wiem Ty wolisz peszel.

    --
    Janusz