  • Data: 2009-03-03 10:07:40
    Temat: Re: Patent na wykrycie nieszczelności
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moja instalacja CO to 85 m2 podłogówki i 2 grzejniki na parterze oraz 10
    > grzejników na poddaszu.
    > Całość zasilana z pieca jednofunkcyjnego a po drodze są rozdzielacze (1
    > dla podłogówki i 2 dla kaloryferów).
    > Piec ma manometr pokazujący ciśnienie w układzie.
    > A teraz opis problemu.
    > Jak uzupełnie wodę w układzie i napuszcze do ciśnienia, np. 1 bar to po
    > kilku tygodniach ciśnienie jest wyraźnie mniejsze.
    > Spada do 0.8 bara.
    > Gdzieś mi woda "ucieka" a nie widać na łączeniach żadnych wykropleń.
> [...]

    Mam podobny problem.
    Zauważyłem, że ma to związek z powietrzem w zbiorniku wyrównawczym.
    Do niedawna nawet nie wiedziałem, że w piecu jest wbudowany zbiornik
    wyrównawczy.
    Dopuszczałem wody do instalacji bo ciągle gdzieś uciekała.
    Hydraulik poradził mi, żeby dopompować powietrza do tego zbiornika i jest
    znacznie lepiej.
    W moim przypadku w piecu jest wentyl jak w kole samochodowym i wystarczy
    dopompować pompką :)