eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePęknięcie scianki fundamentowej - naprężenia termiczne cz.II › Re: Pęknięcie scianki fundamentowej - naprężenia termiczne cz.II
    From: "Kane" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pęknięcie scianki fundamentowej - naprężenia termiczne cz.II
    Date: Mon, 22 Jun 2009 13:58:37 +0200

    > Takie jest to budowanie u nas :-) Nawet jak zlecisz i pojedziesz to nie
    > masz gwarancji, że te pręty tam wsadzą :-)

    Niestety to jest ból i tu musze sie z toba zgodzic bo akurat to dobrze
    prawisz: brak odpowiedniej kultury technicznej ekip.

    > Stąd idea zrobienia rozdziału w wiki na temat pilnowania i demaskowania
    > fuszerek, na co zwracać uwagę, z punktu widzenia klienta, a nie inżyniera
    > budownictwa :-)

    Idea (ogolnie, z tym calym poradnikiem) dobra, nad wykonaniem nalezaloby sie
    porzadnie zastanowic.

    Robilem tego typu projekt z innej zupelnie branzy i tam wygladalo to tak ze
    owszem byl opis "usterki", potem jedna osoba opisywala pokrotce
    konsekwencje, inna jak to powinno byc wlasciwie zrobione, ta pierwsza znow
    wyrazala zdanie o nowym rozwiazaniu i dopiero z calosci edytowano jeden
    tekst o danym problemie. Ale ;)...ale wszyscy byli podpisani z imienia i
    nazwiska wyszczegolniono pod nazwiskami takze ew stanowisko oraz
    wyksztalcenie kierunkowe. Najchetniej bym pokazal ale projekt byl dla sporej
    firmy na jej wewnetrzny uzytek i tego nie obejde. W kazdym razie taki byl
    rys. Jak widac w taki sposob ilosc pracy rosnie (zarowno tekstowej jak i
    koordynatorskiej) znaczaco i prosty poradnik robi sie ... trudny.
    Szczegolnei ze trzeba pozyskac specjalistow do opiniowania, moja branza byla
    tu prostsza, jeden specjalista mial wiedze o roznyc aspektach poradnika,
    wiedze zawodowo-praktyczną. Tu - czesto jeden specjalista ma wiedze o swoim
    kawałku budowlanego chleba i...koniec. No, Tornady roznego typu tez sie
    przewijają ;)

    Reasumujac: poradnik by kiki&co w wersji anonimowej stanowic bedzie dla
    pewnej czesci inwestorow i zdecydowanej czesci wykonawcow rownie "powazna
    lekture" jak Murator. Juz widze te sceny jak wkurzony inwestor sciaga
    kierownika budowy na plac, pokazuje co zrobila ekipa, kierownik ze "to je
    dobre", inwestor wyciaga poradnik a kierownik dostaje ataku smiechu ;) (bo
    to ktoras budowa z kolei ;) ).

    Pozdrawiam

    Kane