  • Data: 2010-10-29 08:03:21
    Temat: Re: Pekniety komin - poziomo
    Od: "Cam" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wkład ceramiczny pracuje i wydłuża sie przy rozgrzaniu a pustaki dokoła
    > nie. Ostatni pustak na samej górze zachodzi na tę ceramiczną część i ten
    > co buduje komin musi uwzględnić wydłużenie wkładu ceramicznego i zrobić go
    > krótszy o pewien wymiar bo w przeciwnym razie ceramika podnosi pustaki
    > ceramiczne i powoduje peknięcie. Temat znany mi jest z jednej budowy.
    > Rozwiązano to rozgrzewając wkład rozpalając w kominku, dobito dodatkowe
    > kliny i obmurowano dokładnie pustaki w obrębie szczeliny.
    > Pozdrawiam

    Chyba właśnie o to chodziło. Wczoraj był u mnie wykonawca i dzwoni do mnie
    (nie było mnie przy tym), że faktycznie jest pęknięcie ale nie na 6-7mm
    tylko minimalne. Nie było palone. Niestety jak wróciłem z pracy żona
    rozpaliła i szpara znowu była na 6-7mm. Teraz co ma zrobić wykonawca
    rozebrać zakończenie komina i sprawdzić czy wkład nie jest przytwierdzony do
    pustaka. Druga sprawa co zrobić z tym pęknięciem jak juz nie będzie się
    podnosić?
    Dziękuje za wypowiedzi.