  • Data: 2010-10-25 16:43:06
    Temat: Re: Pęknięty wężyk, zalany dom - co robić?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25-10-2010 o 10:58:01 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > wtedy też zakupiłem czujnik zalania, składa się on z przekaźnika
    > montowanego w rozdzielni, do którego podłącza się sondy i
    > elektrozaworu. Leży od jakiegoś czasu, bo nie znalazłem okazji, żeby
    > rozpruwać główną rurę w domu... ale teraz chyba się za to zabiorę :-)
    > czujniki mam w łazience pod wanną, pod szafka umywalkową, pod pralka i
    > pod spłuczką, w kuchni pod zlewem i pod zmywarka, mam tez jeden w
    > miejscu gdzie schodzą się wszystkie rurki w wiatrołapie, gdzie są
    > zawory i filtry, wszystkie połączone równolegle
    > czytając ten watek, to polecam bardzo taka inwestycję... :-)
    Masz rację każdemu się to moze zdarzyć, aj już też miałem pęknięty
    wężyk z bateri wcale nie taniej kupionej w leroy-u całę szczęście
    kapał i zobaczyliśmy to, szafkę zalał drewnianą ale że krótko było
    to nic się jej nie stało.

    > BTW zamiast czujników (bo może być problem z rozprowadzeniem przewodów
    > wykończonym domu) można zastosować jakieś ustrojstwo czasowe, tzn.
    > odcina po 5-10 min. nieprzerwanego przepływu (zabezpieczy tez przed
    > przelaniem wanny...)
    No ale to bys musiał mieć czujnik przepływu z elektrozaworem
    który zamyka wodę, ale przed solidnym kapaniem czy strugą nie zabezpieczy
    bo będzie za mały przepływ, ale też się można zastanowić nad tym.

    --
    Pozdr
    JanuszK