  • Data: 2010-10-22 18:21:07
    Temat: Re: Piec naftowy - prosze o opinie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Panie @Kogutek
    >
    > Czytam z zainteresowaniem ta dyskusje, bo tak sie sklada ze sama szukam
    > jakiegos alternatywnego i nie ukrywam taniego zrodla ogrzewania. Wynajelam
    > we Wroclawiu kawalerke na czas studiów, ale wlasciciel pozostawil mi
    > jedynie stary piecyk elektryczny tzw. "sloneczko" produkcji PRL (rok
    > produkcji 1984 r.). Byl tam kiedys piec kaflowy, ale go wlasciciel
    > rozebral, a miejsce zagospodarowal tworzac mini kuchnie...
    >
    > Mieszkanie kosztuje mnie dosc duzo, wynajm i oplaty, a chcialabym mieszkac
> [...]
    Adresowałaś pytanie do mnie to czuję się zobowiązany Ci odpowiedzieć. Jak kupisz
    taki piecyk to będziesz miała jeszcze mniej pieniędzy. Możesz się nie znać
    dlatego będzie najprościej jak się da. Na początek podstawowa informacja. Nie ma
    żadnych energooszczędnych źródeł ciepła. Nie istnieją i nigdy nie istniały. W
    przyszłości ich też nie będzie. Jedynie można płacić taniej za ciepło jak się
    użyje tańszego nośnika. Na przykład zamiast gazem można palić szyszkami. Można
    również utrzymywać niższą temperaturę w pomieszczeniu. Do ogrzania jakiegoś
    pomieszczenia do określonej temperatury potrzeba dostarczyć ciepła. Nośnik nie
    ma znaczenia bo z każdego trzeba dostarczyć tyle samo ciepła. Załóżmy że
    potrzebujesz źródła ciepła o mocy 3kW. Koszt prądu to w przybliżeniu 1,5zł na
    godzinę przy minimalnym nakładzie na grzejnik. Koszt specjalnego paliwa to
    2,16zł na godzinę. Do tego bardzo wysoka cena zakupu piecyka. Gdybyś grzała
    prądem przez cały dzień to zaoszczędzisz prawie 500 złotych miesięcznie w
    stosunku do grzania tym super piecykiem. Dodatkowo grzanie prądem można
    programować. Możesz kazać włączać się grzejnikowi o dowolnie wybranych przez
    Ciebie godzinach. Najtańszy programator czasowy kosztuje 11 złotych. Pytasz się
    czym grzać w twojej sytuacji. Ja bym wybrał grzejnik olejowy i termowentylator.
    Podobnie już Ci ktoś poradził. zastanowił bym się na Twoim miejscu czy nie
    zmienić mieszkania. Grzanie prądem bez taryfy nocnej jest bardzo drogie. Czasami
    warto zapłacić za mieszkanie trochę więcej i mieć w nim ogrzewanie. A teraz
    wyjdzie czy jesteś tym spamerem ukrywającym się pod innym pseudonimem, czy Olą z
    Wrocławia. Ola nic nie odpisze albo podziękuje a spamer zacznie swoje racje i
    kłamstwa wstawiać. Olu, to że ogrzewanie piecykiem na naftę jest tańsze to
    oszustwo.