    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 8 Dec 2021 16:54:21 -0800 (PST)
    Subject: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 01:45:48 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    tego wymagana jest duża średnica wirnika, a pionowe mają średnice zabawki dla dziecka

    wykonała szereg tego turbin w Kaliforni. Były to konstrukcje o wysokości 17 i 19m,
    uzyskujące moce rzędu:

    > No, z wykopalisk 20 lat temu. Fizyka się nie zmieniła ale zmieniło się
    > jej wykorzystanie :] No wiem, nie ogarniasz jak zwykle.

    > Doskonale potrafię, jak wspomniałem...bredziszszsz :)

    wadliwa z założenia, bo każde niewywazenie oznacza bicie osiowe i łożyska do wymiany
    > Srany. Mój wiatrak VAWT ma to w dupie i działa :)

    > Dupa to ty jesteś do kwadratu :D

    średnicy na pionowym wale, na dużej wysokości
    > Nachuj komu duża średnica, łosiu? Uwożyj teraz: MOC wiatraka nie ma NIC
    > wspólnego z jego średnicą :D I większa średnica, tym mniejsze obroty.
    > Teraz sobie to skoreluj z siłą elektromagnetyczną generatora :D

    > Nono, ić się docz nieuku :D
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPi?>>>
    > PIBAĆ JES
    tego bąka co masz to nie jest pionowy wiatrak