eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot? › Re: Piwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot?
    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Date: Sun, 27 Sep 2015 08:58:54 +0200
    Subject: Re: Piwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <mtmd1m$ft$1@speranza.aioe.org>
    <55febc3d$0$8369$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <560027d1$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <56003ad2$0$27507$65785112@news.neostrada.pl>
    <mts91q$c2o$1@speranza.aioe.org>
    <56026cf9$0$19941$65785112@news.neostrada.pl>
    <mu1m1m$bqo$1@speranza.aioe.org>
    <56055ac9$0$573$65785112@news.neostrada.pl>
    <mu3s7n$1nk$1@speranza.aioe.org>
    <56064bb8$0$581$65785112@news.neostrada.pl>
    <mu6p6t$899$1@speranza.aioe.org>

    janusz_k wrote:

    > Sam pisałeś że wsiąka, u mnie tylko w humusie a że go mało to mało
    > wsiąka, reszta stoi albo leży :)

    Wiadomo, że jak glina jest juz nasycona, to na powierzchni masz w najlepszym
    razie kałuże.

    > Teoretycznie tak, tylko że B-B ma jedne z najwyższych opadów w Polsce :(
    > więc wody generalnie mam nadmiar.

    W takim przypadku to ja łaczę sie w bólu;-)

    > Aaa czyli to masz prawie że bagna bo woda nie ma gdzie odpływać, no to
    > współczuję.
    > Ja z odpływem nie mam problemu, z drenażu wyrobiłem się spadkiem do
    > samego rogu działki, mam naturalny odpływ. Co oczywiście nie oznacza że
    > wpadki się nie trafią, za płotem wybudował się depeś (developer) i
    > zrobił wał ziemny na mojej granicy, woda deszczowa na mojej działce
    > "staneła" była to późna jesień, potem zima i zamarzła a z nią odpływ z
    > drenażu i woda pojawiła mi się w piwnicy :(

    40 lat temu to i u mnie woda sobie spływała, bo jest naturalne pochylenie
    terenu, więc znajdowała ujście. Problemy zaczęły się jak zabudowa zaczęła
    się zagęszczać - ludzie pobudowali domy, garaże, płoty, poprzecinali tym
    samym naturalny spływ wody, a że miejscami gleby do gliny jest na głębokość
    szpadla...
    BTW - deweloper legalnie zakłócił odpływ wody z Twojej działki?

    J.

    www.kontestacja.com