eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody? › Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Date: Tue, 22 Jul 2014 00:24:33 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    <53ca3de8$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <53ca7810$0$2244$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <53ca84b1$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <53cad509$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cade4d$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <53cd5e39$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cd798e$0$2150$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-07-21 22:35, Marcin N pisze:

    > Dom murowany jest spierniczony z samej definicji.

    Nieprawda.
    Domy murowane "wybaczają" wiele błędów wykonawczych. W przeciwieństwie
    do nich w domu szkieletowym każdy nawet najmniejszy błąd wykonawczy
    niesie za sobą poważne konsekwencje. Do tego w Polsce brakuje dobrych
    wykonawców, a większość z nich odwala takie sztuki, że szkoda gadać.
    Poczytaj sobie co napisałem w tym wątku o wadach w domu szkieletowym,
    gdzie ja wykonałem wszystkie instalacje, poza instalacją podłogówki,
    którą robiła firma zajmująca się budowaniem domów drewnianych. Wszystkie
    błędy, które tam opisałem zostały zrobione tylko na tej jednej budowie,
    a to co tam opisałem to tylko część listy błędów wykonawczych.

    > Ciężki,

    To raczej jest zaleta, bo dzięki dużej masie jest stabilny, odporny na
    huragany, ao ponadto duża masa to duża kumulacyjność termiczna.
    Dzięki dużej kumulacyjności domu murowanego w porównaniu do domu
    szkieletowego masz chłodniej latem i cieplej zimą.
    Domy szkieletowe szybko się nagrzewają i szybko stygną, dlatego zimą
    musi non-stop pracować ogrzewanie, a latem klimatyzacja.
    W przypadku domów murowanych temperatury są bardziej wyrównane, a awaria
    ogrzewania nawet przez wiele godzin nie powoduje dyskomfortu, bo
    temperatura bardzo długo spada.
    W domu szkieletowym można zwiększyć kumulacujność poprzez izolację
    termiczną płyty fundamentowej, która pełni jednocześnie rolę posadzki.
    Ale Ty wolisz zrezygnować z zalet takiej ocieplonej płyty fundamentowej,
    na rzecz cienkiej posadzki.

    > pełen mostków

    O wiele łatwiej jest porobić mostki w domu szkieletowym, ponieważ w
    szkieletowcu, mostki powstają nawet wtedy, kiedy uszkodzisz folię, co
    bardzo często się zdarza podczas budowy domów szkieletowych.

    > , niedokładności.

    Niedokładności to mogą powstać zarówno w murowanym jak i w szkieletowym.
    Różnica jest taka, że w przypadku murowanych domów o wiele łatwiej jest
    znaleźć fachowca.

    > "Zepsuty" szkieletowiec będzie miał parametry cieplne "dobrego"
    > murowańca.

    Nieprawda.
    Zepsuty murowaniec co najwyżej zmusi Cię do większych wydatków za opał.
    Zepsuty szkieletowiec to poważne ryzyko grzyba, pleśni, insektów i
    innego ścierwa.
    Przy czym zepsuty murowaniec łatwo jest naprawić i można to zrobić
    stosunkowo niewielkim nakładem.
    Zepsuty szkieletowiec to rozbiórka i robota od nowa.

    Kolejne wady domów szkieletowych to:
    - mniejsza odporność na ogień
    - słabe wygłuszenie stropów i ścian
    - konstrukcja szkieletowa potrafi hałasować (trzeszczenia i stuki)
    - każdy element wiszący (szafki, wieszaki telewizorów, zabudowy szaf
    itp.) musisz przewidzieć na etapie projektowania domu, aby wewnątrz
    ścian zostały w odpowiednich miejscach wykonane odpowiednie wzmocnienia.
    - droższa instalacja elektryczna, która musi być prowadzona grubszymi
    przewodami w peszlach samogasnących lub lepiej niepalnych, puszki
    elektryczne z tworzywa samogasnącego (ok. 5-cio krotnie droższe od
    zwykłych do muru)
    - problemy z montażem kominków i stałopalnych kotlów CO
    - po paru latach pęknięcia płyt GK i rysy w narożnikach ścian to standard
    - duża wrażliwość na jakość materiałów
    - wysokie koszty późniejszych przeróbek
    Teraz podaj choć jedną zaletę szkieletowca, poza niższym kosztem budowy
    w stosunku do domu murowanego.