eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
  • Data: 2014-07-22 14:28:35
    Temat: Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:53ce4338$0$2156$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Nie chcę się wymądrzać, ale żółta folia nie jest idealnie szczelna.
    > Użytkownik ma rację. Paroszczelność to nie jest "100% izolacji". Przez
    > folie powietrze przenika - bardzo wolno, ale jednak.

    Przy braku różnicy ciśnień jej przenikalność jest pomijalna.

    > Zaintrygowało mnie jednak czy powietrze przenika wraz z cząsteczkami wody,
    > czy może te są zbyt duże i się nie przecisną.

    Przecisną:
    0,5 g wody na m2 na 24h

    Ale to jest poziom który się określa jako zero. Taka folia jest nazywana
    paroszczelną i tej odrobiny wody w ogóle nie bierze się pod uwagę.

    > Żeby było idealnie szczelnie folia musiałaby być aluminiowa - jak balon
    > dla dzieci napełniany helem.

    Takie też są. Ale to nie ot to chodzi. Użytkownik czepia się tylko po to by
    się czepiać. W praktyce szczelność zależy od połączeń czyli od tego czy
    zatrudnisz partaczy jak on czy zrobisz samemu. Ni i przede wszystkim czy
    izolacja będzie _ciągła_. Tam gdzie ściana wewnętrzna styka się z zewnętrzną
    też musi być izolacja tymczasem wielu budowlańców aby ułatwić sobie pracę
    tam folii nie daje i w tym momencie masz nieciągłości 8cm x wysokość
    pomieszczenia.

    Pozdrawiam
    Ergie