eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Date: Tue, 22 Jul 2014 10:14:04 +0200
    <53ca7810$0$2244$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <53ca84b1$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <53cad509$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cade4d$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <53cd5e39$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cd798e$0$2150$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cd9319$0$2237$65785112@news.neostrada.pl>
    <53ce0c30$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>

    dyskusyjnych:53ce0c30$0$2358$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Tak, dom szkieletowy wymaga staranności wykonania - ale czemu z punktu
    > widzenia inwestora mam to traktować jako wadę? Chyba tylko budowlaniec tak
    > to oceni.

    Nie budowlaniec a partacz.

    Pierwsze czego musi się nauczyć inwestor to nie wierzyć w bajki "tego nie da
    się zrobić idealnie", "zawsze wychodzą jakieś błędy", "taka nierówność to
    nie błąd", "to się zatynkuje i nie będzie śladu" itd.

    > Widziałem murowańce wykonywane starannie i po partacku. Jako inwestor nie
    > chcę mieć technologii, która "wybaczy" budowlańcowi krzywe ściany, zbyt
    > duże grubości zaprawy i nierówne kąty proste, które potem "nadrobi"
    > tynkiem (na mój koszt).

    Jeśli w ogóle nadrobi, bo wielu błędów nie da się sensownym nakładem czasu i
    środków naprawić.

    > Popatrz, o jakiej dokładności mówi Hana: 1mm! Uzyskaj to w domu murowanym.
    > Nie ma szans. Gdy mam zaprojektowany jakiś kącik o wymiarach 62x64 cm - to
    > oczekuję takich właśnie wymiarów i żadnych błędów nie wybaczę. Kropka.

    I prawidłowo!

    > Akustyka - to temat traktowany po macoszemu w Polsce. Nowe murowane bloki
    > budowane przez deweloperów potrafią mieć tak skopaną akustykę, że łzy do
    > oczu się cisną. Ścianki działowe do często jakiś suporeks grubości 8 cm z
    > płytą GK. Owszem - nie jest zły, ale da się lepiej. Tylko trzeba mieć
    > świadomość, jak izolacja akustyczna ma wyglądać. Jako akustyk - znam temat
    > całkiem nieźle i mój drewniany dom będzie CICHY.

    Nic tylko po raz kolejny pogratulować świadomości!
    Oby więcej takich inwestorów to partacze przestaną naciągać klientów a wezmą
    się do zbierania truskawek.

    Pozdrawiam
    Ergie