  • Data: 2011-04-27 11:37:14
    Temat: Re: Płyta fundamentowa wczoraj i dziś
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty wrote:
    > Witam ponownie ;)
    >
    > Temat jest być może oklepany, ale macam go od dawna i przeczytałem
    > tony dyskusji, nigdzie jednak nie doszukałem się szczegółów które są
    > według mnie najistotniejsze w kwestii wyboru fundament tradycyjny/
    > płyta.
    > Połowica moja jest budowlańcem więc nasz przyszły dom drapie sama w
    > cadzie, mi natomiast włos się na d. jeży jak patrzę na plan i widzę te
    > kilowaty uciekające każdym kątem :>
    > W chwili obecnej wychodzi nam 90 mb ściany nośnej, co pi razy drzwi
> [...]

    może policz te staraty i się zastanów czy jest o co kruszyć kopie...

    jak chcesz na płycie to jest prosta metoda...

    kanalziacja i podejscia potem piasek, zagęszczasz, na to styropian np 10cm
    XPSa, do okoła XPS pionowo tak z 20cm, na to zbrojenie, w zbrojeniu
    kładziesz pozostałe instalacje, i lejesz beton z gruchy. masz piękną
    izolowaną termicznie i hydraulicznie płytę fundamentową. Możesz dać w płycie
    rurki grzewcze i zrobisz sobie płytę grzewczą akumulująca energię cieplną.
    Sciany z byle czego ale dobrze izolowane, strop lepjesz też gruchy i dajesz
    na to grubo styropian. Masz dom termos w styropianie. Okna trzyszybowe,
    mocowane w izoloacji, nieotwieralne, wentylacja w ukłądzie zamkniętym z
    rekuperatorem i system nawilżania i oczyszczniaa powietrza, ogród zimowy od
    południa. Wejście przez hermetyczną śluzę. Na dachu baterie słoneczne.