    From: "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Date: Thu, 26 Nov 2009 04:21:41 +0100

    Użytkownik "Czacha " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hegtrp$2rg$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam ,
    > nadszedł czas na zabudowę kuchni , i tu pytanie :
    > -jaką płytę zakupić -ceramiczną ( nie indukcję) czy gazową.
    > Proszę o opinię , plusy minusy, porównanie kosztów gotowania.
    > Z góry dziękuję.

    Nie wiem dlaczego nie indukcję, ale wypowiem się właśnie na jej temat:
    Zalety:

    - to co wykipi, nie przypala się
    - płyta po zagotowaniu/grzaniu bardzo słabo się nagrzewa
    - wbrew opiniom zykle garki emaliowane świetnie się na niej sprawdzają
    - oszczędne - mając dwoje dzieci w domu, prawie zawsze dwa prania
    dziennie, komputer we firmie ktora jest w domu wlaczony kazdego dnia na
    8 godz, telewizor 46 cali lcd pewnie srednio przez 10h dziennie, swiatlo,
    prasowanie itp place 310-320pln na DWA miesiace....
    - jak wlaczysz i zapomnisz to sie wylaczy albo nie uruchomi
    - grzejesz WYLACZNIE tą czesc garka ktora styka sie z plytą. Kiedys zrobilem
    taki eksperyment, ze wlaczylem garnek z wodą na gotowanie i gdy
    zaczęła się ona delikatnie bąblić, dotknąłem boku garnka. Śmiało
    mogę powiedzieć, że był on ZIMNY mimo to, że wsrodku woda zaczynala
    sie gotowac.
    - nie musisz latac po gaz jesli nie masz ziemniego
    - jesli masz gaz ziemny to nie ciagniesz 'pieknych' zoltych rur przez
    kuchnie,
    ktorych nie wolno zakrywac...

    Wady.
    Nie znalazlem :)