    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Date: Thu, 26 Nov 2009 20:11:46 +0100

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hem1vs$hdm$1@news.onet.pl...

    > Potrafi wkurzać automatyczne wyłączanie po zdjęciu garnka. To fakt.
    Bo ja wiem? U mnie po zdjęciu garnka płyta czeka 20 sekund w pogotowiu zanim
    wyłączy pole. Oczywiście ogranicza moc bez garnka aby nie ulec zniszczeniu
    ale po ponownym postawieniu garnka w ciągu pół sekundy grzeje ponownie.

    > Problematyczne bywa też gotowanie w małej ilości wody - np. jajka w
    > kubeczku emaliowanym. Czasem trudno dobrać właściwą moc, ale to nie wina
    > technologii tylko produktu (zwykle 9 poziomów) Ale już taki Bosch ma ich
    > 17.

    Sa różnej mocy pola. Wiadomo że nie będę gotował jajka na polu 2,2kW tylko
    na polu 1200W wtedy 9 stopni mocy rozkłada się inaczej funkcjonalnie.

    > Wliczasz w koszty abonament 'za licznik' gazowy i obowiązkowe, coroczne
    > przeglądy instalacji gazowej?

    Własnie tak się zastanawiam... Sprawa dotyczy nie tylko gazu ale także
    przeglądów kominiarskich. Ilu właścicieli domów jednorodzinnych robi te
    przeglądy? Kogo bym zapytał to wystawia oczy. Oczywiście zdaję sobie sprawę
    że jest to prawnie nakazane i czasem PINB się budzi i chodzi po domach
    sprawdzając zaległe świstki czy były dokonywane kontrole ale także stanowi
    to dupochron w wielu awaryjnych sytuacjach, gdy komuś coś się stanie albo
    gdy spali się dom to nawet towarzystwo ubezpieczeniowe może się wymigać od
    wypłaty albo nie pójdziemy do pierdla za nieumyślne spowodowanie.

    Marek