    From: "tarnus" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta indukcyjna
    Date: Sat, 6 Nov 2010 15:37:45 +0100

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b7c912e9-3216-4ab1-baa3-07e9c0a9cad0@26g2000yqv
    .googlegroups.com...

    >Nie twierdzę że indukcja jest zła. Gaz moim zdaniem jest po prostu
    >lepszy zwłaszcza przy smażeniu (podejrzeam że chodzi głownie o to że
    >na gazie boki patelni są równiez mocno rozgrzane, a na indukcji
    >niestety nie).

    Boki w patelni nie służą do smażenia a tylko po to aby zawartość patelni nie
    opuściła jej podczas smażenia.

    >Ja mam idukcje bo nie mam przyłacza gazowego (nie opłacało sie dla
    >samej kuchenki).

    A ja mam to i to tyle że narazie po ostatniej przeróbce kuchni sama indukcja
    jest zamontowana. Docelowo mam zamiar dokupić nowy pasek z dwoma palnikami
    gazowymi i przystawić do indukcji.

    >Na pewno płyta indukcyjna jest łatwiejsza w czyszczeniu niż gazowa,
    >często ma fajne bajery typu timer ale wymaga tez specjanych garnków.

    Ano, czyszczenie gazowej jest pierdliwe, zwłaszcza jak coś ucieknie z
    garnka. Nawet gazowa na płycie nie wiele pomaga w tym temacie bo płyta w
    gazowej
    to tylo estetyka a nie poprawa funkcjonalności.

    >Do tego koszt grzania prądem (nawet indukcją) jest wyraźnie większy od
    gazu.

    Prawda, porównywałem doprowadzając do wrzenia wodę na jednym i drugim.
    Indukcja jest sporo droższa ale była szybsza i po ściągnięciu garnka pole
    można było dotknąć na chwilę ręką bez obawy że przyklei się skura. Tak samo
    garnek, na indukcji jego uchwyty mają niemalże temperaturę otoczenia a na
    gazie trzeba brać przez ściereczkę lub rękawicę.

    >Zatem jeżeli ktos ma gaz i sie pyta czy indukcja lepsza to polecam
    >pozostanie przy gazie, jeżeli ktos musi/chce grzać prądem to
    >zdecydowanie polecam indukcję.

    Jak mieszkałem w bloku to gotując tylko samym gazem miałem wiecznie tłusty
    filtr okapu i górne części mebli. Musiałem raz w miesiącu czyścić. Przy
    indukcji objawów tych nie ma.

    Marek