  • 1. Data: 2010-11-04 05:18:23
    Temat: Płyta indukcyjna
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Aktualnie w kuchni mam kuchenkę gazową, ze względu na to, że połączyłem
    salon z kuchnią skusiłbym się ku temu aby zrezygnować z gazu.
    No i teraz pytanie do osób które tak zrobiły. Czy koszta użytkowania
    płyty indukcyjnej są znacząco wyższe od gazowej?
    I drugie pytanie, czy warto dopłacić do indukcji?
    W necie jest dużo różnych opinii, a przyznam że cenię sobie wymianę
    doświadczeń na tej grupie.

  • 2. Data: 2010-11-04 06:33:03
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 4 Lis, 06:18, Krzysiek <b...@b...com> wrote:
    > Aktualnie w kuchni mam kuchenk gazow , ze wzgl du na to, e po czy em
    > salon z kuchni skusi bym si ku temu aby zrezygnowa z gazu.
    > No i teraz pytanie do os b kt re tak zrobi y. Czy koszta u ytkowania
    > p yty indukcyjnej s znacz co wy sze od gazowej?
    > I drugie pytanie, czy warto dop aci do indukcji?
    > W necie jest du o r nych opinii, a przyznam e ceni sobie wymian
    > do wiadcze na tej grupie.

    To pytanie na tej grupie wraca jak bumerang średnio raz na miesiąc.
    Miałem gaz, mam indukcję, wolę gaz (i jest tańszy).
    Nie wiem czemu łączenie kuchni z salonem miałoby wpływać na zmianę
    kuchenki.
    Przy takiej operacji najważniejsza rzecz to zmiana okapu nad kuchenką
    i tu koszty moga byc spore.
    Wydajność okapu musi być odpowiednio większa ze względu na powiększoną
    kubaturę a do tego hałas okapu może przeszkadzać w salonie więc tym
    mocniejszy trzeba wybrać okap aby porządaną wydajność mial na niższych
    biegach wentylatora.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2010-11-04 11:22:38
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > To pytanie na tej grupie wraca jak bumerang średnio raz na miesiąc.
    > Miałem gaz, mam indukcję, wolę gaz (i jest tańszy).
    > Pzdr
    > QbaB

    Ciekawe, do tej pory jak czytalem wiekszosc oceniala indukcje
    pozytywnie.
    oze dlatego ze jeszcze nie mieli albo nigdy nie gotuja :-)
    Mozesz cos wiecej napisac.
    Tez bede zmienial., tylko ja juz jestem po wyborze i czekam tylko na
    instalace.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 4. Data: 2010-11-04 11:36:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Ciekawe, do tej pory jak czytalem wiekszosc oceniala indukcje
    >pozytywnie.
    >oze dlatego ze jeszcze nie mieli albo nigdy nie gotuja :-)
    >Mozesz cos wiecej napisac.

    Gaz ma wieksza moc i kontrole nad nia. Normalnemu zjadaczowi plackow
    wszystko jedno, ale ponoc dobry kucharz uzywa tylko gazu.

  • 5. Data: 2010-11-04 12:32:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 12:36, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Gaz ma wieksza moc i kontrole nad nia. Normalnemu zjadaczowi plackow
    > wszystko jedno, ale ponoc dobry kucharz uzywa tylko gazu.

    Ano potwierdzam - w restauracjach w kuchniach uzywa sie tylko
    prawdziwego ognia! Na szczescie nie jestem kucharzem i bede mial
    indukcje (narazie uzytkuje elektryczna ceramike i wkurza mnie
    bezwladnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-11-04 13:03:24
    Od: Kadar <o...@g...com>

    - w restauracjach w kuchniach uzywa sie tylko
    > prawdziwego ognia! Na szczescie nie jestem kucharzem i bede mial

    W restauracjach praktycznie ognia sie nie gasi. Tam jest taki przerob,
    ze nie ma na to nawet czasu, inaczej trzeba by zatrudnic kogos
    dodatkowo kto latlby tylko i zapalal gaz. Gdyby tak podtrzymywano
    (ogien) temperature elektrycznie to przecietnie zarabiajacego nie stac
    byloby na placki ziemniaczane a coz dopiero na normalny 3 daniowy
    obiad z przystawkami.
    To po pierwsze a po secundo wszyscy kucharze nauczyli sie gotowac na
    ogniu i przepisy (te prawdziwe) sa dostosowane do warunkow ogniowych
    dlatego gdyby zmienili na indukcyjne wszyscy kucharze musieliby sie
    uczyc gotowac od poczatku.
    Zauwaz, ze jakos kuchni weglowych juz nikt nie uzywa a jeszce nie tak
    dawno slyszalem od kogos, ze nie ma to jak potrawy gotowane na weglu i
    drewnie.

    > indukcje (narazie uzytkuje elektryczna ceramike i wkurza mnie
    > bezwladnosc :)
    > Adam Sz.

    A garnki masz? Podobno njalepsze to te od Solingena za 15k PLN. a jak
    sioe dorzuci kilka niezbednych nie z kompletu to wymieniasz nowa
    kuchnie na komplet garnkow i dopiero wtedy mozesz gotowac :-)

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 7. Data: 2010-11-04 13:24:24
    Temat: Re: Plyta indukcyjna
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    x.googlegroups.com...

> [...]
    > ogniu i przepisy (te prawdziwe) sa dostosowane do warunkow ogniowych
    > dlatego gdyby zmienili na indukcyjne wszyscy kucharze musieliby sie

    Nie. W telewizorni nie jeden kucharz mowil wlasnie o mocy, jest po prostu
    czasem niezbedna.

  • 8. Data: 2010-11-04 13:27:37
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Zauwaz, ze jakos kuchni weglowych juz nikt nie uzywa a jeszce nie tak
    > dawno slyszalem od kogos, ze nie ma to jak potrawy gotowane na weglu i
    > drewnie.

    w kazdej dziedzinie sa jacys "-file" co twierdza ze np jest kolosalna
    roznica miedzy kablami glosnikowymi po 30 i 130zl/m :)

    > A garnki masz? Podobno njalepsze to te od Solingena za 15k PLN. a jak
    > sioe dorzuci kilka niezbednych nie z kompletu to wymieniasz nowa
    > kuchnie na komplet garnkow i dopiero wtedy mozesz gotowac :-)

    a te z ikei moga byc? za pare stowek da sie zrobic zestaw wystarczajacy
    przecietnemu uzytkownikowi kuchni.

    Podsumowujac, ja tam nie widze jakis wielkich wad indukcji i goraco polecam
    wszystkim, ktorzy mnie pytaja o opinie. Do gazu nie wroce nigdy.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-11-04 13:46:19
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Indukcja bo:
    - szybkość przygotowania potraw
    - brak wilgoci ze spalania gazu
    - łatwość utrzymania w czystości
    - możliwość programowania
    - bezpieczeństwo

    Garnki owszem trzeba mieć do indukcji ale dobry komplet garów do
    indukcji wytrzyma dłużej niż garnki opalane gazem.
    Wcale nie są drogie. Komplet bardzo porządnych garów Tefala model
    Classica za dobre pieniążki można mieć.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 10. Data: 2010-11-04 13:47:07
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Chciałbym mieć jedno i drugie w jednej kuchni.

    -----