    From: <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <3...@g...com>
    <l5angp$unv$1@usenet.news.interia.pl>
    <b...@g...com>
    <l5apt7$4c3$1@usenet.news.interia.pl>
    <c...@g...com>
    <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <2...@g...com>
    <7...@g...com>
    Subject: Re: Płyta indukcyjna
    Date: Wed, 6 Nov 2013 09:38:33 +0100

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:75ca2b7f-d39b-44ed-8e88-fd9fc008055a@googlegrou
    ps.com...

    >1. Para sama z siebie podnosi się 1 m/s

    Przy gotowaniu dodatkowym czynnikiem wznoszącym jest prąd gorącego powietrza
    więc informację o wznoszeniu się "sama z siebie" można wsadzić w buty.

    >2. Ten prąd powietrza zabiera to co ma zabrać już w obrębie garnków a nie
    >co najmniej prawie metr nad nimi lub jeszcze wyżej, czyli wystarczy
    >wydmuchać 400 m3, aby mieć ten >sam efekt, co inne dają radę przy 1000 m3.

    Bzdura. Jeśli mamy konkretną ilość pary do wciągnięcia, to nie licz
    objętości powietrza wokół garnków. Para samoistnie unosi się do góry
    wspomagana dodatkowo prądem gorącego powietrza, dociera do okapu i tam jest
    tylko zasysana. Jeżeli okap jest bez wspomagania elektrycznego m czyli
    pracuje tylko grawitacyjnie to cała para zostanie wciągnięta.

    >3. Zabieranie tylko 400 m3 oszczędza energię, bo okap-wyciąg ma wyciągnąć
    >zapachy/tłuszcz a nie wentylować całego mieszkania, wydmuchując z niego
    >drogo ogrzane >powietrze.

    Bzdura.
    Podczas gotowania na małym ogniu, kiedy pary tworzy się znikoma ilość,
    tradydyjny okap wyłączam całkowicie i wciąga wszystko grawitacyjnie nie
    zużywając wogóle prądu.

    >4. BORA różni się od innych blatowych wyciągów, że nie zajmuje całej dolnej
    >szafki, można tam umieszczać prawie normalnie lub całkiem normalnie
    >szuflady.

    Kłamiesz. Różni się drobnymi szczegółami a przykładem jest seria bora basic.

    >5. Zabieranie oparów już przy garnkach powoduje, że:
    >- nie latają po kuchni i nie osiadają na meblach i ubraniach

    Ten sam efekt ludzkośc uzyskuje tradycyjnym okapem wymyślonym już ze 2
    tysiące lat temu.

    > - osoba przygotowująca jedzenie na przyjęcie nie musi się przebierać po
    > gotowaniu

    Jak wyżej.

    >- osobie w okularach nie parują one w w czasie pochylania się nad kuchnią

    No dobra, mamy zaletę.

    >- nie grożą guzy z powodu szybkiego pochylenia się nad garnkami

    Że co???

    6. Silnik wyciągu znajduje się w najgorszym wypadku zabudowany pod blatem
    (Basic) lub w cokole kuchni (reszta oferty)

    No sam widzisz. jak nałgałeś w punkcie 4.

    > a czasem jest montowany również pod sufitem w piwnicy,

    A jak nie mam piwnicy???

    > dzięki czemu jest dożo ciszej, niż mając standardowy okap i jego silnik na
    > wysokości głowy.

    Sranie w banie. Słyszałeś coś o wentylatorach kanałowych?

    7. Wszystkie elementy wyciągu mające styczność z parą i tłuszczem można w
    ciągu jednej chwili wkładać do zmywarki w celu ich umycia- nie do porównania
    z czyszczeniem standardowego okapu.

    Na początku dyskusji była to tylko mała blaszka (nie płyta, tak twierdziłeś)
    A teraz są to już "wszystkie elementy"

    >8. Wszystko co w BORA wygląda jak ze stali jest rzeczywiście ze stali. Nie
    >ma aluminium lub powlekanego plastyku.

    Wszystko co w moim okapie wygląda jak ze stali jest rzewczywiście ze stali,
    aluminium nie stosuje się u tego producenta jak i wielu innych od lat, także
    powlekanego plastiku.

    >9. Brak konieczności wieszania okapu powoduje, że ma się całkowitą swobodę
    >w planowaniu miejsca do gotowania. Kuchnia może być przy oknie, pod skosem
    >dachowym, na środku holu.

    Zapomniałeś dodać, w saunie, w WC, za telewizorem.
    Tak się składa, że kuchnia ma swoje specyficzne zadanie w domu i obecność
    okapu w niej tak samo jak lodówki czy zmywarki w niczym jej nie ujmuje.
    A ty na siłę wciskasz że jest inaczej.

    >10. Bogata, większa niż u konkurencji oferta płyt grzewczych (różne
    >indukcje, różne ceramiki, gaz, grill, wok).

    Do tradycyjnego okapu mam 1000x większy i tańszy wybór. Założysz się?