  • Data: 2022-01-09 21:03:19
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 20:56:15 UTC+1 Majka napisał(a):

    > Jaka jest przewaga podłączenia 400V?

    Ja mam piekarnik na 400V, wg mnie lepszy wybór niż taki na 2 x 230.
    Przy zasilaniu międzyfazowym (400V) 2 te fazy są równo obciążone. Przy 2 x 230 jest
    dzielone, typu 2 palniki na jednej, 2 na drugiej (w piekarniku np. grzałka dolna +
    termoobieg / grzałka górna...), więc obciąża czasem 1 fazę większym prądem niż taki
    odpowiednik na 400...
    Wada: nie zadziała z agregatem 1 fazowym ;) w razie W...

    No i należy przed zakupem sprawdzić bilans mocy - ile bierze... co jeszcze jest
    podpięte i może równocześnie pracować...