  • Data: 2022-01-10 20:23:15
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 19:30:28 UTC+1 Irokez napisał(a):

    > Nie rozumiem tego linka, co ma on dać.
    > U kumpla zakładaliśmy 1-fazową bo 3 nie ma możliwości doprowadzić do
    > mieszkania. Dostawca zainstalował zabezpieczenie 32A, do płyty idzie
    > 4mm2. Działa już to 4 lata. Problemów zero.

    Tylko mało kto ma bezpieczniki 32A w (zwłaszcza postkomunistycznym) bloku, a żeby
    taki założyli i tak trzeba instalację przerabiać...
    A jak już przerabiać, to zależy od energetyki, spółdzielni (właściciela budynku),
    raczej 3 fazy prościej założyć (mi się udało z 4kW 1F na 7kW 3F z bezpiecznikiem
    3x16A) z nowym przewodem do rozdzielni (przy okazji podpięte PE i dołożenie
    różnicówek, bo tylko zerowanie było, instalacja 2 drutowa)
    Na więcej spółdzielnia chciała ekspertyzę elektryka/przeróbkę instalacji blokowej(mój
    pion) jeśli będzie potrzeba, oczywiście na mój koszt...