  • Data: 2022-01-11 21:28:22
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 11 stycznia 2022 o 20:32:58 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Sprzętu AGD dla gastronomii na 400V nie powinno sie instalować w domu ze względów
    bezpieczenstwa

    gdzie znalazłeś info, że 400V to dla gastro? ;)
    Całe alledrogo pełne kuchenek 230/400
    https://allegro.pl/kategoria/agd-wolnostojace-kuchni
    e-wolnostojace-257964?string=230%21400
    i hm... takie domowe ;)
    sam mam piekarnik na 400V zasilany międzyfazowo (nie da się podpiąć na 230) - mały do
    zabudowy, do gastro mu daleko...

    > Urządzenia zasilane 400V wymagają przeszkolenia do obsługi i noszenia ubrania
    roboczego, butów roboczych i specjalnych zabezpieczeń, specjalnej podłogi
    > i muszą byc oddalone od zlewów, kranów z wodą

    przy działalności gosp. przeszkolenie jest wszędzie potrzebne (obowiązkowe szkolenie
    BHP), np. w korpo z gotowania wody w czajniku i noszenia gorącej herbaty z braku
    lepszych pomysłów ;) , a + oczywiście postepowanie w razie alarmu i pożaru...

    > czyli bardzo niebezpiecznie i stąd tyle wypadków w kuchni wynikających z porażenia
    prądem
    jakieś przykłady? ;)

    Porażenie 400V jest raczej mało prawdopodobne, obudowa metalowa pozwala (po upaleniu
    PE...) na podanie 1 fazy, czyli 230V, musiały by się równocześnie 2 takie zepsuć, z
    różnych faz i trzeba je jeszcze razem złapać... ;)