  • Data: 2022-01-11 23:45:49
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 11 January 2022 at 21:28:23 UTC+1, WS wrote:

    > gdzie znalazłeś info, że 400V to dla gastro? ;)
    > Całe alledrogo pełne kuchenek 230/400
    https://allegro.pl/kategoria/agd-wolnostojace-kuchni
    e-wolnostojace-257964?string=230%21400
    > i hm... takie domowe ;)
    > sam mam piekarnik na 400V zasilany międzyfazowo (nie da się podpiąć na 230) - mały
    do zabudowy, do gastro mu daleko...
    roboczego, butów roboczych i specjalnych zabezpieczeń, specjalnej podłogi
    > przy działalności gosp. przeszkolenie jest wszędzie potrzebne (obowiązkowe
    szkolenie BHP), np. w korpo z gotowania wody w czajniku i noszenia gorącej herbaty z
    braku lepszych pomysłów ;) , a + oczywiście postepowanie w razie alarmu i pożaru...
    > jakieś przykłady? ;)
    >
    > Porażenie 400V jest raczej mało prawdopodobne, obudowa metalowa pozwala (po
    upaleniu PE...) na podanie 1 fazy, czyli 230V, musiały by się równocześnie 2 takie
    zepsuć, z różnych faz i trzeba je jeszcze razem złapać... ;)
    400V nigdy w domu mieszkalnym

    tylko na wsi, aby podłaczyc młockarnię

    Mieszkanie musi gwarantowwac bezpieczenstwa dla żony, dziadków dzieci
    a 400V jest bardzo niebezpieczne, bo przeznaczone dla hal przemysłowych, warsztatów,
    a nie dla domu

    Ale tysiące ton sprzętu AGD na 400V nie kupila gastronomia, bo zbankrutowała i ten
    sprzęt zamiast zutylizować jest oferowany nierozumnym Zenkom.

    Jakby napisali że na 1000V to by jeszcze prędzej kupowali, bo by m yśleli że lepszy.

    Polska to dziki kraj
    tylko Brytolina dba o bezpieczenstwo w domu i każdy wiszący żyrandol, lampa, musi być
    uziemiona
    a w warsztacie tylko narzędzia na 110V bo wypadków porażen jest 100 razy mniej i
    zgonów