  • Data: 2010-04-24 20:39:57
    Temat: Re: Płyta indukcyjna - podłączenie
    Od: "Stolat" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hqvfoi$eq$1@inews.gazeta.pl...
    > Kupiłem do kuchni płytę indukcyjną (4 pola grzejne ok. 6kW).
    > Rozpakowałem, zabrałem się za podłączenie, a tu niespodzianka. Z płyty
    > wyprowadzony jest kabel 3x2,5mm2 (spodziewałem się że będzie to 5x2,5mm2).
    > W instrukcji napisano, że należy podłączyć jedną fazę, ewentualnie
    > dopuszczalne jest podłączenie dwufazowe.

    Dokładnie sprawdź isntrukcję :)
    Bo spalisz kuchenkę jak źle podłączysz :).
    Bo jak masz 3x2,5mm2 z kuchenki to albo musiz zmostkować 2 przewody i
    ciągnać tylko jedną fazę a ten trzeci to N (zero).
    Albo podłączasz 2 fazy i N.
    Ale to dokładnie sprawdź!!!!!
    Bo może ty masz tylko 3,6 kW.

    > Trochę mi nie pasuje to podłączenie na jedną fazę, bo chciałem sobie
    > rozdzielić obciążenia. Problem w tym, że do kuchni doprowadziłem 6x2,5mm2.
    > Jak to sensownie podzielić?
    > Czy pozostaje mi podłączenie na jedną fazę 3x5mm2 (przez zrównoleglenie
    > parami żył z 6x2,5mm2)?
    > Proszę o radę.

    Nie wiem coś tu pomieszałeś :) skąd te 3x5mm2 ? Chyba że literówka.
    No właśnie czemu 6x2,5mm2? Znaczy L1, L2, L3 (fazy), N (zero), PE
    (uzimienie) a ten 6 to rezerwa?
    Ja tu nie widzę problemu bo podłączasz do kuchenki L1, L2, i N. reszta
    przewodów z tego 6 zyłowego nie podłączona.
    Pamiętaj że z jednej fazy wyciągniesz maksymalnie 3,6 kW przy przewodzi
    2,5mm2 i zabezpieczeniu 16A.
    Nic się instalacji elektryznej nie stanie jak ją nierównomiernie obciążysz,
    tzn. z głową bo jak obciązysz tylko L1,L2 a L3 będzie wolne to może Ci
    zadziałać zabepzieczeni przedlicznikowe :).
    Aż poszedłem sprawdzic moją indukcję i mam 4 przewody.
    L1, L2, N i PE

    Może ty masz tylko na jedną fazę?
    Najczęściej staosuje się kolory : L1,L2,L3 czarny brązowy szary/biały; N to
    niebieski a PE to żółto zielony.
    Ale nie sądzę abyś mógł puścić do kuchnki tym 2,5mm2 6kW bo to będzie około
    26 A i ta linka (od indukcji) może tego nie wytrzymać.

    Jakie przewdy-kolory są w przewodzie od indukcji?????