    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Date: Thu, 8 Jan 2009 09:09:21 +0100
    <gjvrh6$jbq$1@inews.gazeta.pl> <gk0dbn$8gh$1@news3.onet>
    <gk0ds7$a73$1@news3.onet> <gk0e71$bah$1@news3.onet>
    <gk0edo$brh$1@news3.onet>
    <3...@w...googlegroups.com>
    <gk0gfi$ni$1@news.interia.pl> <gk1n5b$i3$1@news3.onet>
    <gk1u5m$pnk$1@news.interia.pl>
    <1...@a...googlegroups.com>
    <gk3434$kve$1@news3.onet>
    <9...@z...googlegroups.com>
    <gk3cap$fhp$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>

    > Rzeczywiscie bez wczesniejszego oczyszczenia moze to byc troche
    > ryzykowne :) Ale po oczyszczeniu to bedzie juz prawie czysta woda bez
    > zadnego syfu! Poki co, systemy oczyszczajace toto sa drogie i nie
    > oplaci sie ich stosowac ale za pare lat - kto wie ? Moze jakas dotacja
    > na to z gminy jako pro-ekologia kiedys bedzie i instalacja takiego
    > systemu bedzie miala sens :) Nie wiem - ale +50 pln to nie majatek, a
    > dodanie drugiego pionu w pozniejszym czasie bedzie kosztowalo juz
    > kilkaset, a moze i tysiecy zlotych, wiec moze warto :)

    Watpie, aby bylo kiedykolwiek warto.
    Montaz takiego systemu oczyszczajacego to nie tylko koszt samej instalacji,
    lecz takze koszt eksploatacji. Filtry przeciez sie zapychaja i trzeba je
    wymieniac. Nie sadze, aby cena takich filtrów drastycznie spadly, poniewaz
    takie filtry trzeba pózniej utylizowac, a ekologia stawia coraz bardziej
    ostre wymagania i warunki.
    Poza tym szybki rozwój kanalizacji oraz miejskich oczyszczalni dotowanych z
    budzetu panstwa oraz UE powoduje, ze dostep do oczyszczalni bedzie
    latwiejszy i tanszy dla uzytkownika.
    Na dotacje z gminy to ja bym w przyszlosci nie liczyl, chocby wlasnie z tego
    powodu, ze preferuje sie oczyszczalnie centralne. Niestety zadna
    oczyszczalnia przydomowa czy wrecz domowa nie zastapi tej miejskiej z
    prostej przyczyny - duze oczyszczalnie o wiele latwiej jest nadzorowac i
    kontrolowac. Co z tego, ze jakis gospodarz zainstaluje sobie przyfdomowa
    oczyszczalnie i rozcienczalnie jak i tak "po cichu" gnojóweczke bedzie
    spuszczal do rowu czy instalacji burzowej. Niestety takie sa realia.
    Do skutecznego oczyszczania wody niestety potrzebne sa ogromne zbiorniki
    (reaktory, odstojniki, koagulatory itp.), dobre sytemy napowietrzania i
    chodowli odpowiednich kultur bakterii. W warunkach domowych jest to bardzo
    trudne do realizacji. Nie sadze, aby gminy byly zainteresowane dotacjami na
    oczyszczalnie domowe, chocby z tego wzgledu, ze i tak ta oczyszczona woda
    bedzie sluzyla do splukiwania innych zanieczyszczen, które i tak zostana
    skierowane do miejskiej oczyszczalni.