  • Data: 2009-01-16 16:54:19
    Temat: Re: Po odbiorze- opodatkowanie.
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to u mnie wg projektu jest:
    > uzytkowa: 166,2 m2
    > netto: 276,6 m2
    > całkowita: 419,9 m2
    > A sumujac powierzchnie czastkowe (pomieszczen) z projektu uwzgledniwszy
    > definicje podana na IN-1 (do pow. uzytkowej zalicza sie piwnice, garaze
    > podziemne sutereny etc. Wylacza sie jedynie klatki schodowe i szyby
    > transportowe) wychodzi mi cos circa 243 m2 czyli znacznie wiecej niz
    > podane przez firme projektowa (Archeton) 166 m2.

    Projektanci to najczęściej debile co nie znają w ogóle norm na które się
    powołują i źle nazywają rodzaje powierzchni. Dlatego takie rozbieżności w
    projektach to chleb powszedni. Bardzo rzadko mi się zdarza by powierzchnie
    były podane prawidłowo.
    No i jeszcze sprawa okreslenia powierzchni użytkowej do celów podatkowych
    nie ma kompletnie nic wspólnego z normami, więc występujące tutaj różnice
    należy traktować jako coś oczywistego. Dla przykładu inaczej się liczy
    powierzchnię użytkową dla podatku od nieruchomości, a inaczej dla podatku od
    spadku i darowizn (różnica to piwnice).