  • Data: 2011-12-05 07:42:12
    Temat: Re: Podbitka dachowa z marketu - czy warto?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adamw2" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jbfr41$stv$1@inews.gazeta.pl...
    > Chodzi o panele PCV. W pobliskim LM są po 15 zł/m2, w składzie po 30
    > zł/m2. Jeśli uwzględnić wszystkie listwy, narożniki, to z marketu wyjdzie
    > taniej jakieś 1000 zł. Tylko że widziałem już takie podbitki na budynku,
    > gdzie kolor z brązowego zrobił się jakiś taki biały. Czy to czasem nie
    > rezultat tego oszczędzania.
    > Ma ktoś swoje spostrzeżenia?

    Mój kolega ma jakieś kupowane w Ramex. Bledną z czasem.
    Ja kupowiłem II kat boazerię po 9zł/m2 ale to w 2006r było. Teraz jakies
    13zł kosztuje. Kupiłem od razu impregnat bezbarwny koncentrat 80zł/5l,
    zrobiłem wanienkę z folii budowlanej i dwóch desek i moczyłem a następnie
    ułożyłem w przekładankę na tydzień do odeschnięcia. Zamontowałem je na
    krokwiach a nie pod. Tak mi się bardziej podoba. W tym roku kupiłem lakier
    do okien Teknos. Fakt, wyszło drogo bo za 9l podkładu oraz 9l
    nawierzchniowej dałem coś 5 stów, ale taki sposób zabezpieczenia jest na
    lata a nie że co 2-3 lata malować jakimis wynalazkami trzeba bo odłazi. W
    sumie to najgorsze było samo malowanie zakamarków bo u mnie krokwie widoczne
    są. Mimo że mam drabinę alu rozkładaną oraz zestaw segmentu rusztowania do
    wysokości 6m to i tak nie było lekko. Nie zabezpieczałem ścian na czas
    malowania mimo że już z tynkiem silikatowym na gotowo, gdyż lakier jest
    wodorozcienczalny. nawet że kolor ciemny, jak gdzieś poleciało na ścianę to
    miałem w pogotowiu wąż ogrodowy z pistolecikiem i pięknie spłukiwało się bez
    jakichkolwiek śladów, byle tylko w ciągu minuty-dwóch zdążyć spłukać.
    Drugim razem napewno malowałbym przed tynkami zewnętrznymi ale napewno
    robiłbym w drewnie. Plastik to gówno i wygląda jak gówno.

    Marek