    Date: Sat, 21 Feb 2015 12:35:08 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podgrzanie wody w kranie - kosmicznie drogo

    W dniu 2015-02-21 o 11:33, Elektryk pisze:

    > Prosz? poda? cho?by jeden przyk?ad dlaczego 250W a nie 90W jak kto?ma na
    > tyle miejsca na dachu
    >
    > To ja napisz? wam tak oczywi?cie prosz? si? nie obra?a?.
    >
    > -14 sztuk paneli 90W = 12,6 KW cena 3640,00 z?
    > - sterownik pracy grza?ek cena 1150,00 z?
    > - grza?ka 3 spirale pod panele + 1 spirala sieciowa w razie potrzeby
    > dogrzania cena 350 ,00 z?
    > - pozosta?y materia? potrzebny do monta?u oko?o 1760,00 z?
    > Ca?kowity koszty 6900 z?
    > Koszt robocizny w moim przypadku 0,00 z?
    >
    > Od marca 2014 roku do 10 listopada 2014 roku ogrzewanie ciep?ej wody
> [...]

    Pozwoliłem sobie zajrzeć na Twoją stronę
    www.instalacje-elektryczne-trzebnica.pl w zakładkę "Elektryka" i już
    pierwsze zdjęcie, którym się lansujesz
    http://www.instalacje-elektryczne-trzebnica.pl/jpg/t
    abbezdrzwi.jpg
    świadczy o tym, że o elektryce i bezpieczeństwie instalacji
    elektrycznych masz "takie sobie" pojęcie, a to co piszesz niżej "Remont
    starego domu to dobra okazja do wymiany instalacji elektrycznych. Według
    współczesnych norm stare instalacje są niebezpieczne, bo grożą
    porażeniem lub pożarem. Są też zawodne, gdy podłączymy do nich
    nowoczesne urządzenia elektroniczne." to są zbyt górnolotne slogany
    dotyczące bezpieczeństwa instalacji, o którym w ogóle nie masz pojęcia.
    Aby Ci uzmysłowić o co chodzi i co jest w Twojej rozdzielni nie tak:
    po pierwsze zabezpieczasz obwody jednofazowe, różnicówkami 3-fazowymi
    po drugie kompletna dowolność w kolorystyce przewodów
    ponadto ochronniki przeciwprzepięciowe są obecnie wymagane przez prawo,
    a tu ich brak