  • Data: 2013-06-02 01:22:44
    Temat: Re: Podkłady kolejowe w ogrodzie
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 23:57:01 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik "Marcin W." <m...@w...org> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Nie będę się powtarzał o rakotwórczości impregnatu,bo można o tym
    >
    > poczytać, choćby tu:
    >
    > http://www.akademiaodpadowa.pl/227,a,3-czy-powtorne-
    wykorzystanie-drewna-impregnowanego-wycofanego-z-eks
    .htm

    > Rzecz w tym, że takie zaimpregnowane podkłady podczas obróbki skażą cały
    >
    > teren, a i sama obróbka jest bardzo trudna. Znam przypadki w śród
    >
    > znajomych "zajechania" pił i pilarek. Kiedyś za czasów komuny, niektórzy
    >
    > sąsiedzi porywali się za cięcie podkładów i wykorzystywanie ich do
    >
    > budowy bruków, schodów, palisaty czy też w celach konstrukcyjnych do
    >
    > budowy altan itp. Wielu z nich odpuszczało sobie, właśnie ze względu na
    >
    > duże trudności w obróbce tego drewna.

    To nie tak. Podkłady są robione z różnych gatunków drewna. Również z drewna drzew nie
    występujących tu gdzie żyjemy. Niektóre gatunki, te najtwardsze, nie wymagają żadnej
    impregnacji. Ich twardość jest taka ze dają się obrabiać narzędziami zwyczajowo
    używanymi do obróbki metalu lub narzędziami do drewna wyposażonymi w ostrza z
    węglików spiekanych ( popularnie zwanych widiowymi). Miałem kontakt z drewnem
    gwajakowym. Robili z niego czółenka do maszyn tkackich. Przepiłowanie czółenka piłką
    do drewna to był typowy żart jaki robiono nowym pracownikom "no co ty drewna piłką
    nie przepiłujesz". Nie przepiłujesz. Nie da się. Jest twardsze od aluminium, bo
    aluminium piłką do drewna da się piłować. Gwajak nie jest najtwardszy, są twardsze od
    niego gatunki.