  • Data: 2020-01-20 20:26:08
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-01-20 o 19:08 GMT, Marcin Debowski napisał:
    > Poza tym ludzie mają tendencje do pomijania drobnych odbiorników, a
    > każdy jeden zasilacz to przeciętnie 1-3W i często kolejne 0.5-2W
    > skojarzone urządzenie w stanie czuwania. Masz z 10-29 takich
    > urządzeń, o co bardzo łatwo, i już kolejne XXkWh/miesiąc.

    Dokładnie tak. Jarek sugerował wcześniej zainteresowanie się
    odbiornikami od kilowata w górę - nie odpowiedziałem bo nie chciałem
    koledze sprawiać niepotrzebnej przykrości, ale u mnie np. największym
    pożeraczem prądu (po oświetleniu) jest... modem od internetu. To niby
    tylko raptem 30W, ale za to ssie 24 godziny na dobę, siedem dni w
    tygodniu (bez wolnych sobót!) więc koniec końców uzbiera się tego
    trochę. Więcej niż pralka czy lodówka.

    Jak o tym teraz myślę, to może zmajstruję coś żeby modem włączał się
    tylko wtedy, kiedy potrzebny. Dla domowego NAS tak zrobiłem - uruchamia
    się dopiero wtedy, kiedy ktoś próbuje się z nim połączyć, i wyłącza sam
    kiedy już nie jest używany.

    Mateusz