  • Data: 2020-01-20 20:59:19
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Dokładnie tak. Jarek sugerował wcześniej zainteresowanie się
    > odbiornikami od kilowata w górę - nie odpowiedziałem bo nie
    > chciałem koledze sprawiać niepotrzebnej przykrości,

    Ja o tym pisałem w zupełnie innym kontekscie -- chodziło o wyznaczenie
    mocy elektrowni (fotowoltaicznej), by mogła pokryć zapotrzebowanie
    największych odbiorników. Nazwałem je "odbiornikami klasy 2kW", choć
    wyobrażam sobie, że ktoś może zmienić w pralce grzałkę na 1kW, bo ma
    mało paneli na dachu.

    > ale u mnie np. największym pożeraczem prądu (po oświetleniu) jest...
    > modem od internetu. To niby tylko raptem 30W, ale za to ssie 24 godziny
    > na dobę, siedem dni w tygodniu (bez wolnych sobót!) więc koniec końców
    > uzbiera się tego trochę. Więcej niż pralka czy lodówka.

    A dlaczego aż 30W?! I po co? Na moim jest napisane 14,8VA, choć to
    najbardziej wypasiony sprzęcior, jaki mogę sobie wyobrazić. Miałem
    też słabsze, które na pewno brały mniej, bo były zimne, a ten jest
    ciepły.

    > Jak o tym teraz myślę, to może zmajstruję coś żeby modem włączał się
    > tylko wtedy, kiedy potrzebny. Dla domowego NAS tak zrobiłem - uruchamia
    > się dopiero wtedy, kiedy ktoś próbuje się z nim połączyć, i wyłącza sam
    > kiedy już nie jest używany.

    Mój to nawet potrafi zestawiać połaczenie ADSL na żądanie, ale nie
    wiem, czy w stanie wyczekiwania bierze znacząco mniej prądu.

    --
    Jarek