eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePodświetlenie schodów paskami led - jak długie paski użyć? › Re: Podświetlenie schodów paskami led - jak długie paski użyć?
  • Data: 2016-02-21 18:39:50
    Temat: Re: Podświetlenie schodów paskami led - jak długie paski użyć?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.02.2016 o 09:50, Marcin N pisze:
    > Powiedzcie mi, jak długie powinny być paski LED, żeby oświetlenie
    > schodów nie było zbyt jaskrawe?
    >
    > Chodzi o podświetlenie pod każdym stopniem z wyfrezowanej szczeliny.
    >
    > Obawiam się, że gdybym użył pasków o długości równej szerokości stopnia
    > (prawie 100 cm) to będzie to zdecydowanie za jasno - ponad 4W na stopień.
    >
    > Wolałbym nie używać ściemniacza PWM.

    najpierw spróbuj, potem mnie wyśmiej. Wiesz jak wygląda układ do
    zasilania diody z 230V bez zaislacza? Prąd/napięcie jest ograniczane
    przez szeregowy kondensator i rezystor, i podawane na DWIE diody w
    połączeniu PRZECIWNIE równoległym. to działa i takie paski diodowe
    świecą dobrze i stabilnie. nie za jasno.
    zaraz dam fotki
    ToMasz