  • Data: 2010-11-02 20:26:11
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lis, 19:36, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > A ile by kosztowało sterowanie na termostatach ?

    Nie ma sensu w przypadku podlogowki. Za duza bezwladnosc :)

    > Bo rozumiem że musi być jakiś termostat naścienny + jakiś siłownik.

    Nie. Najlepiej zeby nic nie bylo. Na rozdzielaczu masz dla kazdej
    petli rotametry, o takie cos:

    http://techniprot.pl/_img/kat_20.jpg

    (to te na gorze:)

    I teraz - sterownik pogodowy puszcza wode o temperaturze zaleznej od
    temperatury na zewnatrz (dba o to pogodowka), a temperatury panujace w
    kazdym pokoju regulujesz sobie na tych rotametrach. Jak dobrze je
    wyregulujesz i dobiezesz krzywa grzewcza (krzywa to jest funkcja na
    podstawie ktorej pogodowka dobiera temperature wody w instalacji w
    zaleznosci od temperatury na zewnatrz) to w kazdym pomieszczeniu,
    niezaleznie od temperatury na zewnatrz, bedziesz mial ustalona przez
    Ciebie temperature.

    > Szczerze mówiąc wolałbym takie rozwiązanie bo są pomieszczenia (sypialnia)
    > gdzie chce niższą temperaturę.

    Wiec na rotametrze obwodu sypialni troche zdlawisz przeplyw i
    automatycznie bedzie tam nizsza temperatura :)

    Podlogowka jest fajna bo wybacza wiele bledow i w gruncie rzeczy IMHO
    latwo ja wyregulowac. Wybacza tez wiele instalatorskich bledow i
    czesciowo to sama sie reguluje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.