  • Data: 2010-11-03 06:15:59
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    news:ian8dj$i9p$1@news.onet.pl...

    > Ale ale...
    > Jak będzie piec na ekogroszek z podajnikiem, to nbiby dlaczego ma się
    > 'odstawić'?

    Pwenie masz rację, pisałem to z punktu widzenia 'zagazowanego'

> [...]
    > zadana temp, to się piec wyłączy. Co wtedy z temperaturą...? a no spadnie
    > poniżej wymaganego poziomu - np do 40, czy 30 st C i jak się znowu
    > uruchomi, to będzie pracował przez stosunkowo długi czas na zaniżonej
    > temperaturze - to dla mniego bardzo szkodliwe.
    >
    > U mnie kocioł pracuje cały czas i utrzymuje temp zadaną ok 65 st C. Jak
    > się dom nagrzewa, to grzejniki stają się po prostu letnie, nie zimne...
    >
    > Kotła na ekogroszek nie wolno co chwila wygaszać... A kaloryfery są cały
    > czas co najmniej letnie, chyba że zrobi się cieplej niż zakładają to

    Tak się zastanawiam czy w takim układzie piec na ecogroszek i podłogówka to
    rozsądny wybór. Biorąc pod uwagę konieczność utrzymywania minimalnej
    temperatury 60st C na kotle i stosunkowo dużą bezwładność pieca jak i
    ogranciczone możliwości modulacji takiego sposobu spalania.