    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Date: Mon, 29 Jun 2009 10:52:54 +0200

    Tornad wrote:
    >>> Prawda. Azjatyckie miasta są jak europejskie. czujesz sie tam tak

    > Nie popadajmy w skrajnosci czyli nie przeginajmy paly, kazdy ustroj
    > jaki by nie byl, jest aparatem ucisku. Istotne jest kto opanowal
    > wladze

    jest jednak drobna różnica miedzy państwem demokratycznym a państwem
    policyjnym.

    > takim wielbicielem kapitalizmu to wymien choc jedna zapore, ktora w
    > ostatnim 20-leciu zbudowalismy albo chociaz jeden zbiornik
    > retencyjny, ktore w czasie swietojanskich ulew, ktore aktualnie
    > przezywamy, bardzo by sie przydalay.

    zbiorniki retencyjne są dyskusyjnymi inwestycjami, robią tyle samo dobrego
    co złego.

    bardziej sensowne jest zachowywanie naturalnych lub sztucznych terenów
    zalewowych bez budownictwa. Sensowna jest rozsądna polityka zalesiania
    terenow w zlewniach rzek tak aby powstawały naturalne bufory wody opadowej,
    sensowne ejst ograniczenie bezmyślego "regulowania" cieków wodnych, które w
    znakomity sposób przyspiesza spływ wody do rzek i powiększa fale powodziowe.
    Niemcy z tego co wiem prowadzą od jakiegoś czasu prace deregulacyjne,
    ponieważ przkonali się że zrobienie z rzek betonowych kanałów powoduje
    opłakane skutki podczas dużych opadów deszczu.

    > No i zauwaz, ze za tego "be"
    > Gomulki nie mielismy ani jednego centa dlugu, potem tow Gierek je
    > zaciagnal i tak to sie zaczelo. Teraz mamy tych gierkow (moja
    > jednostka dlugow) chyba z dziesiec tak, ze juz brakuje nam nawet
    > pieniedzy na splate sasiadom lichwy od tego zadluzenia. Zatem wiecej
    > tolerancji, ktorej szczytem jest - tolerancja w odniesieniu do
    > antysemitów.

    tylko że tamte kredyty poszły na konsumpcję, bez nich system by sie już
    wczesniej zawalił w drybiezgi.

    > Ale nie o tym; na grupie inzynieria tez o tym dyskutuja
    > i tam znalazlem wiecej zdjec.
    > http://www.zonaeuropa.com/200906c.brief.htm#012
    >
    > To sie juz w pale nie miesci aby pale rurowe (pierwszy raz cos
    > takiego widze) nie mialy ani grama zbrojenia.

    też miałem właśnie takie wrażenie ze to są gołe rury z betonu bez grama
    zbrojenia