eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
  • Data: 2013-09-08 19:41:32
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 8 września 2013 18:26:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jeden sezon i się odpowietrzy.

    Ruszona ziemia *nigdy* nie bedzie juz miala takich parametrow jak rodzima -
    mozesz ja walcowac wibrowalcami co 5cm a i tak bedzie gorsza ;) Oczywiscie
    AZ takiego znaczenia to nie ma do DZ ale grosik do grosika.. :-)

    > A to sorry bo wydawało mi się że ciągle pisałeś że u Siebie masz suchy piach na
    kilka metrów wgłab.

    Pod domem mam sahare - taki przerost piachu glebokosci 2-3m. Natomiast na
    pozostalym obszarze ~10ha jest glina :-) Zaden z sasiadow nie dokopal sie
    do piachu, a wiekszosc ma domy z piwnicami i wykopy mieli dosc glebokie.

    Tu to ladnie widac (skarpa ma ok 4m):

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=213

    Widac tez "moc" tej gliny - w takim stanie skarpa przetrwala ponad pol roku
    i to w najgorszym okresie - tj zima i wiosenne roztopy. Na gorze stalo przez
    caly ten czas 150t bloczkow betonowych ;) Kierbud sie lekko przerazil tym
    widokiem ale skarpa sie nie obsunela :D

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=231

    Tu porownanie z widokiem na szwagra ~170cm :)

    > Zesztą sam nie raz pisałeś że tą glinę co Tobie zwożę to idealne do DZ będzie.
    > I to Twoje pisanie widocznie mnie zasugerowało że DZ masz z "przywiezionej".

    DZ zrobilem dokladnie w takim gruncie jak widac na "przekroju" tej skarpy
    (tylko 50m dalej ;) na glebokosci gdzies 1,8m. W najnizszym miejscu, tj.
    przy ostatniej petli moze rzeczywiscie jest nadsypane jakies 50cm bo troche
    niwelowalem spadek , a wiekszosc przywiezionej ziemi poszla na przysypanie
    wawozu.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.