    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła, koszty
    Date: Mon, 27 Mar 2023 10:50:42 +0200

    On 27/03/2023 10:38, Janusz wrote:
    > Sa dwie sprawy, jeśli są grzejniki stalowe płytowe to układ otwarty
    > będzie powodował ich powolną korozję bo woda będzie 'łapała' tlen z
    > powietrza

    Instalacja otwarta nie ma dostępu do powietrza, poza otworem o
    powierzchni 3mc2, na strychu, gdzie nie istnieje istotny ruch cieczy.
    Jedyną drogą, jaką tlen z tego miejsca mógłby przemigrować do grzejników
    jest dyfuzja na odcinku kilku metrów ciasnej rury ze stojącą wodą. Nie
    wiem czy to należy liczyć w latach, czy dziesiątkach lat.

    > Dwa, wiele piecy gazowych ma czujniki ciśnienia i przy zbyt małym się
    > nie uruchomi, jest to ochrona przed niszczeniem pompy przez kawitację.

    Cinienie generowany przez przecietna instalację otwartą jest
    dostatecznie duże aby piece gazowe nie marudziły.