  • Data: 2013-03-06 13:48:19
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - podsumowanie sezonu.
    Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-05 14:36, /// Kaszpir /// pisze:

    > Powiem tak - rewelacyjne wyniki.
    > Rozumiem że po pompa powietrze-woda a nie gruntowa ?

    Mnie też to cieszy, zakładałem nieco większe koszty użytkowania więc
    jest bardzo dobrze.
    > Jesli tym bardziej to wyniki bardzo rewelacyjne. Nie wiem jakie mam
    > realne zapotrzebowanie i z jakim COP działała pompa , ale jestem pod
    > wrażeniem ...
    > Oczywiście jeśli te temperatury jakie podajesz są w całym domu i przez
    > 100% czasu i itd ...

    Tu chyba jest sedno tego zużycia.
    Chatka ma dopieszczone (wcale nie bardzo grube) ocieplenie. Pomógł w tym
    projekt domu - brak balkonów, dość prosta bryła. Wełnę i styropian
    kupowałem od producentów, wydałem ok. 3kpln więcej niż na marketowe
    produkty. Styropian zawsze kupowałem z frezem i nieco twardszy niż
    zazwyczaj stosowany (np. EPS 70 na ściany), wełnę Toprocka.
    Ocieplenie robiliśmy z ojcem, a że ojciec to bardzo dokładny gość -
    wyszło pięknie.
    Porady Kikiego uratowały szczyty i murłatę, doszło też kilka innowacji
    przy ocieplaniu progów i ram okiennych.

    Efekt jest taki, że przy -5 za oknem, po wyłączeniu ogrzewania
    temperatura w ciągu pierwszej doby spada o 1,5-2st.
    Altherma pracuje w sezonie 8-10h/dobę, wahania temperatury nie
    przekraczają 0,5-1st - wynikają chyba głównie z nieidealnego czujnika
    pogodowego (mierzy temperaturę zewnętrzną, nie mierzy wiatru i wilgotności).

    yarecky.