    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 20 Aug 2014 04:40:42 -0700 (PDT)
    <1rlt4qhuiw8gf$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <2nq3nagcxeej$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <2cyvgqhfvlpb$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <1sn36shplhoqp$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <x...@m...org>
    <a...@g...com>
    <1...@m...org>
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 11:45:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale to Ty mnie notorycznie dyskredytujesz i wyśmiewasz za ten "patent" nie

    No ale podaj - kW. Konkret - czekam, nie wykrecaj sie :)

    > Weź tym razem pod uwagę, że po sezonie grzewczym mury mają stosunkowo niską
    > temperaturę (zakładamy 21sC?) a system chłodzenia w wentylacji mechanicznej
    > nie będzie głupkowato czekał aż się te ściany nagrzeją do np. 27 jak teraz
    > u Ciebie, tylko już od nadejścia pierwszych cieplejszych wiosennych dni,
    > zacznie 24h/dobę wyprowadzać ciepło i nie pozwoli w ogóle na jego
    > nagromadzenie. Ergo, w lecie nie będziesz w życiu pięknym startować z 27sC
    > (czy jak dałeś do pieca z 40sC), tylko z 23-25.

    Tu nie chodzi o to z jakiej temperatury bedziemy zaczynac tylko o to jakie
    sa zyski ciepla w domu (temperatura powietrza na zewnatrz, slonce
    wpadajace przez okna, komputer, tv, kuchnia etc) ktore trzeba "wyrownac"
    zeby utrzymac te ~22-24stC w srodku. No to jakie Ty zakladasz biorac pod
    uwage ze na zewnatrz (liczymy extreme przypadek - w koncu glownie dla
    takich robimy ta instalacje) mamy 32stC, slonce napiernicza 1kW/m2,
    a w domu dzialaja dwa kompy, lodowka, tv i zona gotuje przez 2h obiad.
    Masz szkieletora wiec nie skumulujesz tej nadwyzki energii nigdzie tak jak
    ja w murach - musisz ja na biezaco usuwac klimatyzatorem.

    Czyli ile kW bedziesz musial usuwac w szczycie? Biorac pod uwage ze zonka
    pichci na dwoch palnikach po 2kW kazdy a z nieba leje sie zar - mimo
    doskonale wykonanego dachu pod wzgledem technicznym kazdy wie ze czarna
    dachowka rozgrzana do ~70stC (caly dach przyjmuje dobre 100-150kW) mimo
    wszystko sporo tej energii przekaze do srodka domu :)

    To ILE kW ? :)

    > Szkieletor byłby korzystny dla doraźnego urządzenia chłodniczego, tj.

    To w koncu bedziesz budowal szkieletora czy nie? Caly czas wydawalo mi sie
    ze szkieletora.

    > Pokaż gdzie takie promocje dają może się skuszę na drugi. :P

    W kazdym markecie po sezonie. W tym momencie sa bodaj po 900 pln. We wrzesniu
    albo pazdzierniku kupisz po ~700 pln.

    > Najtańszy split inwerterowy jaki znalazłem kosztuje 1800 zł (bo Ty przecież
    > paździerzy chińskich nie uznajesz w przypadku pomp ciepła)

    Nie porownuj urzadzenia ktore dziala 10 dni w roku do pompy ciepla ktora
    dziala 365 dni w roku i od ktorej dzialania zalezy caly dom :) W przypadku
    splita bylbym w stanie zaakceptowac najtanszego chinczyka.

    > czyli jakieś
    > 2500 zł (lekko) z podłączeniem przez serwis, a jakieś 2100 zł jak samemu
    > się wyłoży czas i energię (wyliczam nie na oko, tylko sam instalowałem
    > sobie splita, i to nie był "easy on". to wiem ile to czasu i energii
    > pochłania). Jak się nie ma pompy próżniowej (tak, wiem, można bez i też
    > działa) to plus kolejne 300 zł. :P

    A ja dalej Ci pisze ze za 700 poza sezonem kupisz splita ~3kW. Inwertera
    troche drozej - 1000-1200 powinienes sie spokojnie zmiescic. W tym momencie
    na allegro masz inwerter Galanz 2,6kW za 1400 pln z dostawa. W markecie po
    sezonie chinola kupisz duzo taniej :-)

    > Ale tylko przez chwilę jest przyjemnie, bo potem się organizm przyzwyczaja,
    > a 27 to nadal jest zbyt wysoka temperatura do ODPOCZYWANIA. Ja też mam
    > aktualnie (po poprawieniu dachu) maksymalnie 28sC na poddaszu (bez klimy),
    > ale naprawdę fajnie to jest póki klimatyzator pracuje. Jak przestanie, to
    > się szybko robi znowu parówka, bo rozgrzane wcześniej ściany i przedmioty
    > zwyczajnie grzeją.

    Parowka to sie moze robic jak nie masz tam wentylacji :)

    > Ale jak kiedyś zapomniałem wyłączyć splita i pojechałem na imprezę, to
    > sobie chodził przez noc i cały dzień, to następny dzień miałem w domu max
    > 23 stopnie i nie musiałem się chłodzić pomimo patelni 30sC na zewnątrz.

    I sam sobie odpowiedziales na wczesniejsze pytanie nt. kosztu "rozprowadzenia"
    tego chlodu po calym domu a nie po dwoch pomieszczeniach. Wynosi ono
    0 pln - szach-mat :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.