  • Data: 2010-01-07 15:09:02
    Temat: Re: Pompa ciepła raz jeszcze :)
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Sty, 09:11, wolim <w...@i...pl> wrote:
    > Dzisiaj rozmawiałem ze znajomą na temat pompy ciepła - korzysta już
    > ponad 2 lata.
    >
    > Pytam jej ile wydaje na prąd - 700 złotych miesięcznie w zimie, z tego
    > szacuje, że jakieś 500 zł na samo ogrzewanie. Z tym, ze to jeszcze
    > prąd budowlany.

    To jakos dziwnie, bo ja w II taryfie (gdybym mial) to za grzanie
    *pradem* w grudniu (najzimniejszym miesiacu - no porownywalnym tylko
    ze styczniem) zaplacilbym 800 pln. Jako ze drugiej taryfy nie mam to
    zaplace ok 1,2k pln (ogrzewanie + CWU + caly "uzytkowy" prad). Przy
    pompie ciepla zaplacilbym odpowiednio (przy COP 3,5) = 230 pln lub 340
    pln. W styczniu wyjdzie podobnie, w lutym / marcu juz znacznie
    mniej :)

    Rzeczywiscie jak juz ktos napisal - bez sensu takie pisanie :)

    A pozatym, jezeli uwazasz, ze dom z bala to konwencjonalna i normalna
    budowa to ja nie wiem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.