  • Data: 2018-04-03 21:05:50
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 3 Apr 2018 11:27:42 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ja bym liczył realnie 70% w taniej taryfie i 30% w drogiej, więc wyjdzie
    > nieco więcej, pewnie pod 1800.

    Przy czym średnioroczny COP na poziomie 3 jest przyjęty stosunkowo niski,
    więc... ;)

    > Tu z kolei jest lepiej, bo teraz jak sobie popatrzę to bardzo często jest tak:
    > http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165&od=2018-4-
    2&do=2018-4-2

    Bardzo często to nie -- raczej tylko ostatnio. Przy takich zyskach
    słonecznych i temperaturze jak dzisiaj wcale nie trzeba już grzać.

    > czyli duża ilość dziennej produkcji idzie bezpośrednio w pompę, tak więc
    > ten współczynnik odzysku jest na pewno większy niż 0,8.

    Ale też przywołałem zyski roczne obliczone przez firmę wyceniającą panele,
    a wiadomo że ci zawsze będą zawyżać parametry żeby sprzedać towar. ;)

    > O ile większy
    > trudno powiedzieć, w ciągu tej lepszej połowy roku jak słońce świeci
    > cały dzień to też sporo energii leci na bieżące zużycie w domu,
    > zanim ucieknie do sieci żeby wrócić pomniejszona o haracz.

    Można w ogóle w instalacji ongrid wykorzystywać energię bezpośrednio? Jak
    jest za mało mocy to część bierze z paneli a część z sieci?

    > Szukałem tego jakiś czas temu, Angole to chyba testują. Jak dla mnie lipa
    > bo drogie. Chyba że stanieją, ale wtedy patrz marudzenie Budynia ;)

    Ogólnie się nie napinam, po prostu wczoraj przy jajku szwagier wspomniał że
    takie rozwiązanie jest.

    --
    Pozdor
    Myjk