  • Data: 2018-04-05 08:56:49
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 3 Apr 2018 12:15:29 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ja tam się na powietrznych nie znam więc niechta będzie :>

    Zawsze staram się zaniżać parametry urządzenia które sam planuję -- żeby
    się potem nie rozczarować. ;) Ale użytkownicy raportują o średniorocznym
    COP na poziomie 4 dla nowszych PC PW.

    > Ja mówię o zimie w okolicach początek stycznia-marzec.
    > Jak tylko słońce błyśnie to prund cieknie i to cieknie w dużej
    > ilości w pompę, bo tak mam ustawione że te 2 godzinki w środku dnia
    > się odpala jak ma za chłodno na czujniku.

    Jak patrzę na styczeń/luty to było tego słońca tyle co kot napłakał.
    W marcu rzeczywiście już całkiem nieźle świeciło.

    > Można a co więcej nie da się nie wykorzystać. Jak lejesz wodę
    > ze studni pompką do swojej własnej rury a obok żona się kąpie to
    > przeca ta woda pójdzie do prysznica, a nie ta co się tłoczy
    > z rury wodociągowej :>
    > Chyba że produkujesz na 3 fazy a ssiesz tylko z jednej. Moja pompa jest
    > 3f więc to nie problem, pewnie problem jest z innymi odbiornikami
    > ale aż tak mi się nie nudzi żeby chałupę przepinać na jedną fazę ;)

    Ale jak mocy braknie z bieżącej produkcji, wtedy dobiera sobie z sieci.
    W praktyce podejrzewam zawsze się coś dobiera. Można w ogóle z panelami
    mieć G12W? Jak się wyprodukuje w drogiej taryfie a odbierze w taniej to
    można wziąć 2x wiecej? :>>>>

    > Dla zabawy i do testów można by se coś takiego sprawić,
    > ale póki co nie mam kasy i czasu a do ukończenia jest
    > sporo innego złomu :>

    Dla zabawy to znowu wożę się elektrycznym mievem. ;)
    Fajny tramwaj ;) szkoda że nie chcą sprzedać. :(

    --
    Pozdor
    Myjk