  • Data: 2018-04-05 17:00:48
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 3 Apr 2018 13:41:44 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Jak widze to nadal niezalezne zrodla ciepla sie nie oplacaja.

    Trochę źle patrzysz, bo to obliczenia na podstawie mojego domu, który jest
    stosunkowo duży, jest optymalizowany pod PC (a więc nie jest w średniej
    półce energooszczędnej) i ma mało połaci (bo piętrowy) a szczególnie na
    południe (bo dach kopertowy i jeszcze z kątem 25 stopni bo się musiałem
    zmieścić w WZ z wysokością).

    > Ciekawie mogl by wygladac panel sloneczny za te pieniadze plus bufor ciepla.

    W zimie? :P

    > To imho najmniej zawodne rozwiazanie przy dosyc dobrej sprawnosci grzania.

    Ale nie do CO.

    > Ale jak widac, narazie ceny sa takie ze masowo ludzie sie nie decyduja na zadne z
    tych rozwiazan.
    > No, moze poza symbolicznym solarem i bojlerem aby w lato miec ciepla wode "za
    darmo"...

    Ponieważ większość nadal buduje bez głowy -- o ogrzewaniu zaczynają myśleć
    przy wybieraniu koloru farby na elewację i przy tym drugim nadal spędzają
    wiecej czasu. Co jest niestety smutną polską rzeczywistością. W rezultacie
    jeszcze dzisiaj w nowych domach ludzie kotły (oczywiście 2-3x za duże) na
    ekogroszek montują czy inne pelety, na ścianach mają styropianu 10cm (a jak
    15cm to już pełny wypas), w podłodze 5cm, na suficie 20cm wełny -- to
    wszystko z wentylacją grawitacyjną i jest fajnie.

    --
    Pozdor
    Myjk