  • Data: 2018-04-05 09:27:10
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 08:56:48 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > się potem nie rozczarować. ;) Ale użytkownicy raportują o średniorocznym
    > COP na poziomie 4 dla nowszych PC PW.

    Pytanie czy liczą CO + CWU do tego średniorocznego. Bo nas
    interesuje głównie CO, CWU to raczej deser.

    A jaka pompa wchodzi teraz w grę? Koleżka się buduje i pyta
    o powietrzne a ja mu mówię że nie mam pojęcia jaką powietrzną
    warto montować bo nie znam rynku...

    > Jak patrzę na styczeń/luty to było tego słońca tyle co kot napłakał.
    > W marcu rzeczywiście już całkiem nieźle świeciło.

    Tak czy siak na pewno w ciągu roku masz więcej z ongrida niż 0,8 bo wszystko
    to co zjesz na miejscu nie podlega haraczowi.

    > Ale jak mocy braknie z bieżącej produkcji, wtedy dobiera sobie z sieci.
    > W praktyce podejrzewam zawsze się coś dobiera.

    Jak brakuje to pobiera. Ale jak mam produkcję na poziomie choćby
    2kW a w chałupie działają 2 kompy, wentylacja, router i jakieś światło
    to już z sieci nie pobiera bo nie ma jak.
    Nawet jak pompa działa to może być tak że nic z sieci nie ssie,
    bo jak produkcję mam np. 4kW a pompa zżera 2,5kW (można powiedzieć
    że obie wartości symetrycznie trójfazowo) to jak dodamy jakieś
    pojedyncze obciążenia w chacie to bilans i tak jest na plus.
    Oczywiście jak kobita odpali kuchnię indukcyjną to ssanie jest takie
    że przewody się zapadają, moc szczytowa 11kW :P

    > Można w ogóle z panelami
    > mieć G12W? Jak się wyprodukuje w drogiej taryfie a odbierze w taniej to
    > można wziąć 2x wiecej? :>>>>

    Pewnie że można, ja mam G12w :> Ale niestety to by było za fajne żeby
    szło tak jak mówisz, licznik dwukierunkowy ma też 2 taryfy i zlicza osobno
    spożycie i produkcję na obie taryfy. Ale potem w rozliczeniu jak zużyjesz
    zmagazynowane kWh z drogiej taryfy to te naprodukowane z drogiej przechodzą
    na tanią, bo siłą rzeczy produkujesz głównie w drogiej bo w dzień.

    > Dla zabawy to znowu wożę się elektrycznym mievem. ;)
    > Fajny tramwaj ;) szkoda że nie chcą sprzedać. :(

    To kupuj tego PHEVA czy co tam dają w sklepie ;)

    L.