    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 5 Apr 2018 16:29:00 +0200

    Thu, 5 Apr 2018 03:41:58 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A jakieś przykładowe modele? Albo modele, których należy unikać?

    Nie słyszałem o takich ze stajni Panasa co to ich trzeba unikać.

    > No to całkiem nieźle.

    Ale ten próbował udowodnić że panele bez dopłat się opłacają. ;)

    > Astonergy 250W monokryształ. Połać południowa, 20 sztuk.

    AsTronergy? Chińczyki znaczy. ;)

    > A zimą to jak będzie gotować? Widziałem że w handlu są jeszcze
    > kuchnie węglowe z fajerkami, może takie coś jej wstawię :]
    > Tylko muszę zrobić temat na forum muratora "jak pożenić
    > kuchnię węglową z WM" ;P

    Lepiej piec na pelet -- jak są piece kondensacyjne, to pewnie są takie z
    fajerkami. :>

    > Cwaniaki czy nie cwaniaki ciężko powiedzieć. Alternatywą dla prosumenta
    > jest sprzedawanie energii latem za 16 groszy kWh a kupowanie zimą
    > za 30-60 groszy, więc ja już wolę dać te 15% haraczu za "on-grid",
    > to jest całkiem dobre rozwiązanie.

    Nic to, jeśli powtórzy się na mazowieckie taka dotacja jak była w Wawie (do
    końca marca) gdzie dawali 40% do 15 tys. to pewnie się skuszę -- bo wtedy
    się zaczyna to opłacać. Dotacja nie wyklucza powyższych warunków?

    > No to kup i zacznij jeździć 40-50km/dzień. Wtedy się szybciej zwróci ;P

    Tylko jeśli będzie autonomiczny i będę mógł w tym czasie coś sklecić. ;>

    --
    Pozdor
    Myjk