    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pomysł na solar tanim kosztem
    Date: Wed, 30 Nov 2011 22:14:33 +0100

    "wolim" <n...@t...pl> wrote:
    > Wymyśliłem sobie, że na wiosnę postawię kolektor słoneczny do dogrzewania CWU.
    > Ponieważ nie widzę sensu inwestowania grubych tysięcy w coś takiego wymyśliłem
    > jak to zrobić tanim kosztem.
    >
    > Wcześniej myślałem o zrobieniu wężownicy pod pokryciem dachowym (czarna
    > dachówka), ale jak zobaczyłem ceny kolektorów, to doszedłem do wniosku, że nie
    > ma sensu się w to bawić. Kolektor 2 m2 można kupić za 850 złotych, co przy
    > założeniu że na 100l zasobnik potrzeba ok. 1,1-1,5m2 kolektora, w zupełności
    > by mi wystarczyło.
    >
    > I teraz pomysł, jak to zrobić.
> [...]

    Dołóż 400zł i kup drugi taki zasobnik. Połącz je cyrkulacjami aby wymieniały
    wodę. Jeden zasobnik będzie grzany przez kocioł, drugi przez kolektor. No i
    oczywiście układ zalej glikolem. Całość dopełni zawór i grupa bezpieczeństwa,
    naczynie przeponowe, prosty sterownik i pompa.
    Pamiętaj również, że obiegu kotła potrzebujesz, żeby raz w tygodniu wygrzać
    zasobnik przeciwko legionellozie.
    Instalacja pochłonie nieco więcej niż 1500zł, ale i tak szybko się zwróci.
    Wiosną mam zamiar zrobić tak u rodziców.

    --
    Bartek