  • Data: 2009-01-10 20:26:22
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "ygreko" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gkaquc$95f$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    [...]
    > W przyszłości to z pewnością się nie zwróci.
    > Na dziś może tak.
    > Przyszłość to raczej coś na kształt hybrydy Wi-Fi i czegoś na kształt
    > ZigBee.

    Aby nawiazac do tematyki grupy ;).
    Czy dzis sa jakies urzadzenia wykorzystujace filozofie chociaz podobna do
    zigbee?

    Nie jest wcale od czapy scenariusz centralnego serwera w domu, do ktorego
    podlaczamy alarm aby moc ogladac/sluchac/zmieniac status przez net (dobre na
    etapie budowy, kiedy nie daje budowlancowi kodu do alarmu, tylko klucz do
    drzwi, po czym on dzwoni ze juz jest a ja przez neta dezaktywuje alarm);
    jakby alarm sie zalaczyl, to chce wlaczyc podswietlenie w podbitce i
    ogrodzie; idac dalej chcialbym podczas pracy na laptopie zobaczyc kto
    wlasnie dzwoni wideodomofonem i moc otworzyc furtke; a jesli nie chce mi sie
    ruszac z miejsca to jeszcze i krzywa grzewcza pompy ciepla zmienic.

    Ten caly scenariusz jest do wykonania juz dzisiaj, tylko ze wymaga
    umiejetnosci polaczenia klockow ze soba, a np. sam modul sterowania
    internetowego do pompy ciepla to 4 kpln. Do tego podobny modul do alarmu
    (nie znam kosztu), jakies typowe elektryczne sprawy do wlaczania oswietlenia
    itd. Czyli jest to takie "wydziergane".

    Jasne, czesc spraw mozna zalatwic intelignentnym domem, ale np. ja nie chce
    robic u siebie takiej instalacji, bo nie mam worka pieniedzy i jak sie
    przeliczy co sie dostanie po wydaniu kilkunastu/dziesieciu kilo pln to nie
    warto a i tak do tego nie podlacze pompy ciepla.

    To taka refleksja...