    From: "ygreko" <...@...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Date: Sun, 11 Jan 2009 00:49:48 +0100

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    news:gkb2oi$s1l$1@news.interia.pl...
    [...]
    > Tez to rozwazalem i o ile niektore rzeczy maja jakis sens o tyle wiekszosc
    > uzywana raczej incydentalnie i mozna sie bez nich spokojnie obejsc.
    > Zakladam oczywiscie, ze w domu jestem co dziennie po pracy i generalnie
    > prowadze tzw. normalny tryb zycia i nie potrzebuje wlaczac ogrzewania iles
    > tam wczesniej, bo wracam akurat z nawet nie wiem skad.
    > Ogladanie domofonu, kto przyszedl fajne, ale bez sensu. I tak trzeba
    > wstac, zeby otworzyc drzwi, a jezeli nie to przywitac gosci. Budowlancy w
    > koncu pujda, wiec taki alarm raz od wielkiego dzwona, do kotlowni nie mam
> [...]

    No wlasnie doszlismy do tych samych wnioskow :).
    Jak sie ma wor pieniedzy, to mozna sobie robic takie wodotryski aby czasem z
    nich sobie skorzystac. Ale proporcja wlozonej kasy do faktycznej
    uzytecznosci wychodzi bardzo zle.

    Dlatego standard zigbee ma szanse to zmienic, bo to wlasnie nie bedzie
    wielkie halo. Dzis np. ogladanie wideodomofonu na tv to jakas tam
    instalacja, a jutro domofon przy furtce moze bez przewodow polaczyc sie z
    czyms w garazu, co przez kotlownie przekaze dane do tv w salonie. Jesli ta
    akurat technologia sie upowszechni, to okaze sie, ze rozwiazanie ktore dzis
    jest drogie stanie sie calkowicie naturalne.

    Stad moje pytanie, czy juz dzis mozna sobie cos takiego zafundowac ale przy
    zdecydowanie lepszej proporcji koszty<->uzytecznosc niz np. inteligentny
    dom.

    Z calej koncepcji inteligentnego domu po moich przemysleniach zostalo mi
    tylko elektroniczne sterowanie swiatlem w salonie, tzn. skrzynka w scianie,
    ktora bedzie sterowac 4 punktami swietlnymi na suficie i 3-5 punktami w
    scianie, ktore beda zasilac stojace lampy. Chce tu zintegrowac sceny
    swietlne, aby nie musiec recznie kazdego elementu wlaczac/sciemniac, tylko
    skorzystac z malego pilota, ktory za kazdym przycisnieciem przycisku zmieni
    zaprogramowana scene. Takie rozwiazanie wymaga po prostu doprowadzenia
    zasilania do skrzynki w scianie w salonie, skad kable pojda do punktow itd.
    Wydaje sie, ze nie bedzie to kosztowac fortuny, a moze rzeczywiscie
    przyniesc wymierne korzysci, ot chociazby brak koniecznosci montowania 7
    wlacznikow, najlepiej podwojnie, w dwoch koncach salonu.

    Tylko zarowek trzeba sobie teraz nakupowac, poki jeszcze sa...