  • Data: 2012-03-19 16:17:09
    Temat: Re: Potrzeby na wykończenie - stan deweloperski
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Ergie" napisał:
    > IMO nie ma sensu liczyć kosztów wykończenia od m2, bo, koszt wykończenia
    > sypialni to farba + panele/wykładzina/parkiet, a koszt wykończenia
    > łazienki to płytki + biały montaż. Dlatego zależnie od tego czy masz dużo
    > pokoi i mało łazienek czy odwrotnie średnia na m2 może wyjść bardzo różna.

    Oczywista oczywistość.
    Pytałem, bo gdzieś czytałem/słyszałem, że przyjmuje się "średnio" (wiem,
    wiem - mało precyzyjne pojęcie), że koszt wykończenia to około 1000 zł / m2.
    No i tak z ciekawości postanowiłem podpytać w najbardziej odpowiednim
    miejscu :-)

    > Może się przyda abyś wiedział co uwzględnić. <...>

    Dzięki wielkie za wyliczankę. Na pewno się przyda.
    Zastanawiam się, czy nie ma tego typu "programów kosztorysowych": zadaje się
    metraże pomieszczeń i z bazy programu wybiera się elementy wedle uznania.

    <....>
    > W twoim przypadku może być inaczej np. droższe urządzenia a tańsze meble
    > kuchenne :-) tu już nie ma żadnych górnych limitów wydatków.

    Jasna sprawa :-)

    > Ja takie rzeczy robię samemu. Jeśli chcesz brać fachowca to musisz jeszcze
    > doliczyć jego robociznę - u nas zwykle to jest 3-5 tys za łazienkę jeśli
    > trzeba przerabiać instalację wod-kan, bez tego powinno być mniej. Za
    > kuchnię jeśli to ma być tylko pasek kafelek pomiędzy szafkami to IMO 500
    > powinno wystarczyć, jeśli również podłoga to dolicz 30zł / m2.

    Płytki u siebie kładłem - myślę, że wstydzić się nie mam czego. Wiele robót
    zamierzam - podobnie jak Ty - wykonać samemu. (tylko fugowania nie cierpię
    :/ )

    > W przeliczeniu na m2 wychodzi mi 47 tys / 160m2 = 293 zł / m2
    > Jak śledziłem inne budowy zanim zacząłem własną to zwykle wykończenie
    > zamykało się w 500zł / m2, ale są i tacy co wydali ponad 1000 zł / m2 i
    > to bez mebli i urządzeń.

    No tak...
    Muszę przyznać, że trochę się podbudowałem po tej Twojej wyliczance.
    1000/m2 trochę mnie przerażał. A skoro Tobie się udało za <300, to widzę
    realną szansę nie przekroczenia 500/m2. No chyba, że żona zacznie wydziwiać
    ze chciejstwami względem materiałow ;-)

    > Ps. Szukaj, szukaj i jeszcze raz szukaj większość materiałów można kupić
    > znacznie taniej wystarczy tylko porównać kilka ofert i sprawdzić internet.

    Ano. Nie zwykłem wydawać kasy "ot tak", więc na pewno będę szukał.

    Dzięki wielkie!

    Pozdrawiam
    Robert