  • Data: 2022-09-06 16:20:11
    Temat: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/09/2022 16:03, Mateusz Viste wrote:
    > No to nie wiedziałem. W mojej okolicy kilkuletnie dzieci są normalne i
    > żadnych telefonów nie mają. Być może w dużych miastach jest inaczej.

    Wszędzie tak jest, choć może w miastach ten koncept jest silniej
    widoczny. Może nie zaglądasz im do plecaków, może maja zakaz używania.
    Ale posiadanie? Jak najbardziej, w przedszkolach.

    Smartfon to dzisiaj to samo co majtki. Wypada mieć.

    > Google podpowiada, że to działa via bluetooth, więc słabe rozwiązane do
    > geolokalizacji jeśli w pobliżu nie ma żadnego kompatybilnego smartfona.

    W poblizu jest ich masa. One nie maja być tam cały czas, tylko ktoś ze
    smartfonem przechodzi obok i to wystarczy.

    Będziesz zdumiony jak dobrze to działa w mieście i jak źle na wsi. Więc
    zależy od tego gdzie owe dziecko ma sie gubić docelowo.

    > Te kocie breloki o których pisałem to malutki odbiornik LoRa/SigFox z
    > akumulatorkiem na kilka tygodni. Waży to kilkanaście gramów i
    > przyczepia się do obróżki. Gdybym sam stresował się, że mi dzieci
    > uciekną, zgubią albo zostaną porwane, to pewno użyłbym właśnie tego.

    Zgadza się, ale telefon łatwiejszy, bo dziecko traktuje go jako swoją
    własnośc, uzyteczną do innych rzeczy. I pilnuje. Może niekoniecznie
    perfekcyjnie, ale zawsze bardziej niż "breloczka".

    Ostatecznie są zegarki z GPS i sim. Nie wiem, czy przedszkolak z takim
    zegarkiem nie wygląda bardziej żałośnie, niż z telefonem.